اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : ییس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: اولویت وکیل باید دفاع از موکل در محور و چارچوب حق و حقیقت باشد.

ناصر عتباتی در جلسه توجیهی کارآموزان وکالت کانون وکلای دادگستری آذربایجان غربی افزود: وکالت، شغل و جایگاه ارزشمندی است که هر کسی در آن ورود می‌کند باید شان و منزلت و جایگاه آن را به شایستگی حفظ کرده و پاس دارد.

وی ادامه داد: مسیر و راهی که کارآموزان وکالت انتخاب کرده‌اند مسیر عدالت و احقاق حق و دارای اهمیت و ارزش بالایی است زیرا در جریان احقاق حق علاوه بر مجموعه قضایی، وکلا هم نقش موثر و حایز اهمیتی دارند و در واقع مکمل مقام قضایی در احقاق حق و اجرای عدالت هستند.

عتباتی یادآور شد: باید چارچوب فکری و عمل خود را برای تنظیم مناسبات، نظم و انضباط اجتماعی آماده کرد و در این راه قدم برداشت.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی قانون‌مداری و قانون محوری را یکی از ویژگی‌های مهم یک وکیل دانست و گفت: شخص حقوقدان باید در تمامی شئون زندگی اعم از کاری و اجتماعی مقید به رعایت قوانین و سرلوحه دیگران باشد.

وی ادامه داد: وکیل باید علم حقوق را با اخلاق و علم و فن نوین یکجا بکار بندد و اولویتش این باشد که فرهنگ قانونمندی را با رفتار و تعاملات در جامعه تعمیق بخشد و بسط دهد.

عتباتی تاکید کرد: هر چقدر حرکت وکیل در امور کاری و پرونده‌هایش بر مبنا و محور قانون باشد، به همان اندازه موفق خواهد بود.

وی افزود: کار وکالت کار پیچیده فنی و علمی است که حساسیت‌های ویژه خود را دارد و چنانچه کوچکترین غفلتی در آن صورت گیرد جبران ناپذیر خواهد بود.

وی با اشاره به ویژگی‌های وکالت گفت: یک وکیل در پرونده‌های مختلف با جان، مال، آبرو، حیثیت و امنیت مردم و جامعه سر و کار دارد لذا باید در کار خود بسیار دقیق و قانون‌مدار باشد.

مقام ارشد قضایی آذربایجان غربی به امر آموزش وکلا هم تاکید و از کارآموزان خواست همیشه خود را از نظر علمی آماده نگه دارند.

عتباتی تاکید کرد: اصلی ترین رسالت وکیل، دفاع از موکل است ولی باید این دفاع از حق و حقیقت باشد و اولویت برای وکیل، دفاع از موکل در چارچوب حق باشد و نباید وکالت را با دیدگاه مادی نگاه کرد.

رییس شورای قضایی استان خطاب به کارآموزان جدید وکالت گفت: از تعهدات اجتماعی غافل نشوید و خود را در قبال جامعه متعهد بدانید و تکالیف خود را به شایستگی انجام دهید.

وی با بیان اینکه بطور مثال تلاش برای صلح و سازش توسط وکلا بسیار ارزشمند است، ادامه داد: وکلای صلح یار، می‌توانند در اختلافات و دعاوی مردم نقش مهمی را ایفا و دعاوی آنها را به سمت و سوی سازش سوق دهند.

پس از پایان این مراسم پروانه آغاز کارآموزی وکلای جدید به ایشان تقدیم شد تا کار خود را بصورت رسمی آغاز کنند.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست