اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی از ایجاد ۱۱۴دفاتر پیشخوان جدید در یک سال اخیر خبر داد.

قاسم جلیلی‌نژاد اظهار کرد:در طی یک سال گذشته طبق آمار از ۷۷۶ درخواست ثبت شده در سامانه ۱۱۴ مورد آن منجر به صدور پروانه شده است.

جلیلی نژاد با اشاره به پایین بودن شاخص IDI و سطح سواد رسانه ای استان گفت: رتبه پایین آذربایجان غربی در ارزیابی شاخص های مربوط به دریافت خدمات دولت در سامانه ها و اپلیکیشن های موبایلی بستر را برای ارائه این خدمات در دفاتر پیشخوان دولت مستعدتر می کند.

وی افزود: علی رقم این موضوع فقط ۷/۱۴درصد از درخواست ها در استان منجر به ایجاد دفاتر جدید شده است.

جلیلی نژاد تصریح کرد: هدف اصلی از ایجاد دفاتر پیشخوان توزیع عادلانه ارائه خدمت و دسترسی سریع و آسان مردم به خدمات الکترونیکی دولت است که این موضوع با شیوع کرونا تشدید یافته وطی یک سال گذشته با ایجاد ۱۱۴ دفتر جدید در استان تا حدودی این موضع تحقق یافته است اما برای رسیدن به این هدفت باید تمام دستگاه ها در الکترونیکی کردن خدمات تلاش کنند.

وی بر تسریع الکترونیکی کردن خدمات دستگاه های اجرایی تاکید کرد و گفت: هرچند که قانوان بر برون سپاری خدمات دستگاه های اجرایی تصریح کرده است، اما این موضوع در دستگاه های اجرایی استان بسیار کند صورت می گیرد و از سازمان مدیریت و برنامه ریزی خواست تا پیگیری های لازم برای تحقق حداکثری این موضوع را داشته باشند.

جلیلی‌نژاد با اشاره به اهمیت نقش دفاتر در تحقق دولت الکترونیک اظهار کرد: نظارت بر ارائه خدمات و ایفای تعهدات دارندگان پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت از اهمیت بالایی برخوردار است و اداره کل ارتباطات استان نظارت مستمر بر عملکرد دفاتر برای ارائه خدمات مطلوب به مردم و همچنین رعایت پرتکل های بهداشتی را دارد و با دفاتر متخلف برخورد می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست