اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: فرودگاه بین المللی و فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی این منطقه همزمان با سفر رییس جمهوری به آذربایجان غربی افتتاح می شود.

غلامرضا سلیمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه ساختمان های احداث شده این فرودگاه شامل محوطه سازی، VIP، ترمینال مسافربری، موتورخانه مرکزی، ساختمان تکنیکال و برج مراقبت و ساختمان‌های اداری، امنیتی و ایمنی، تاسیسات زیربنایی، را‌ه های ارتباطی و فضاهای سبز است، افزود: اعتبار هزینه شده برای این طرح بالغ بر یکهزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است و طرح در فاز نهایی ۱۲۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.
وی با بیان اینکه محوطه سازی برای این فرودگاه شامل لندساید به مساحت تقریبی ۱۳۵ هکتار دارای جاده هایی به طول حدود ۱۱ هزار متر و عرض متوسط ۹ متر است، اضافه کرد: مساحت این فرودگاه حدود ۴۴۰ هکتار شامل محوطه ایرساید، باند پروازی به طول سه هزار و۲۷۰ متر و به عرض ۶۰ متر است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه کل ظرفیت نیروگاه سیکل ترکیبی منطقه آزاد ماکو یکهزار و ۶۰۰ مگا وات در زمینی به مساحت ۴۵ هکتار خواهد بود، افزود: فاز اول این نیروگاه در شهرستان شوط با ظرفیت ۸۰ مگاوات به بهره برداری می رسد.
سلیمانی با اشاره به اینکه با بهره برداری از فاز اول این طرح برای ۴۰ نفر اشتغالزایی می شود، افزود: ۴۰ میلیون یورو اعتبار برای اجرای این طرح توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.
به گزارش ایرنا حجت الاسلام حسن روحانی روز دوشنبه میهمان مردم آذربایجان غربی خواهد بود و ساعت ۹ صبح آن روز در ورزشگاه شهید چمران خوی سخنرانی خواهد کرد.
در این سفر یکروزه، ۱۰ طرح بزرگ در حوزه های بهداشتی درمانی، گازرسانی، آبخیزداری، فرودگاه، راه آهن نیروگاه سیکل ترکیبی با هزینه ۹ هزار و ۹۷۱ میلیارد ریالی افتتاح و ۲ طرح در بخش های آبخیزداری و گازرسانی روستایی به ارزش ۴۸۶ میلیارد ریالی کلنگ زنی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست