اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی گفت: ۲۰ ویژه برنامه‌ سالگرد حماسه آزادسازی خرمشهر در سطح استان برگزار می شود.

سرهنگ جلیل وحیدی ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: دیدار با خانواده شهدا، مراسم صبحگاه مشترک و همایش نیروهای مسلح، برگزاری مراسم ۴۳ شهید ارومیه، برگزاری شب احیا سر مزار شهدای گمنام، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در شب‌های قدر به همت بسیج اصناف، حضور مسئولان در مراسم نماز جمعه، برگزاری مسابقات رالی، نواختن زنگ مقاومت در مدارس به یاد شهید مهدی باکری، غبارروبی مزار شهدا و مسابقه رالی جانبازان و معلولان این برنامه‌ها را شامل می‌شود.

وی از به صدا در آمدن زنگ مقاومت در مدارس آذربایجان‌غربی به یاد شهید باکری همزمان با سوم خردادماه امسال خبر داد و عنوان کرد: شهید باکری از الگوهای بی نظیر هشت سال دفاع مقدس است که باید زندگی و شیوه راه وی به نسل آینده منتقل شود.

سرهنگ وحیدی در ادامه به تشریح اوضاع کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، انفعال سیاست خارجی و کاهش توان دفاعی کشور، تأثیر زیادی در تصمیم عراق برای حمله به ایران داشت و بدیهی است «بنی‌صدر» به عنوان رئیس جمهور و فرمانده کل قوا، می‌توانست نقش تأثیرگذاری در پیش‌گیری از تهاجم عراق ایفا کند و بر این اساس، از جمله مسائل حائز اهمیت در مطالعات جنگ ایران و عراق، مسئله عملکرد دولت بنی‌صدر در رفتار با عراق است.

وی تصریح کرد: متأسفانه بنی‌صدر به تدریج از مسیر انقلاب دور شد و در وضعیتی قرار گرفت که به سوی ضدانقلاب هدایت شد و مقابل امام و نیروهای انقلاب قرار گرفت اما بلافاصله امام خمینی (ره) در ۲۰ خرداد سال ۱۳۶۰ بنی‌صدر را از فرماندهی عزل کرده و ۳۱ خرداد همان سال مجلس به عدم کفایت بنی‌صدر رأی داد و پس از عزل و کنارگیری بنی‌صدر، نخستین هماهنگی‌ها بین سپاه و ارتش صورت گرفت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی گفت: آزادسازی خرمشهر پیامدهای بسیاری برای ایران داشته که بالا رفتن روحیه مردم و رزمندگان، بالا رفتن وحدت و انسجام نیروهای مسلح، برآورده شدن مطالبه مردم، بالا رفتن قدرت نفوذ ایران در منطقه و بالا رفتن قدرت دیپلماتیک جمهوری اسلامی در سطح جهانی نمونه‌ای از آن است.

وی افزود: بعد از گذشت سال‌ها از جنگ حال وظیفه تبلیغ رشادت‌های رزمندگان اسلام بر عهده تمام سازمان‌ها قرار گرفته است و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در ۳۷ مین سالروز پیروزی عملیت بیت المقدس و آزادسازی شهر خرمشهر برنامه‌هایی را با شعار ما پیروزیم از تاریخ (۱ الی ۴ خرداد) به مدت ۴ روز برگزار خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست