اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس از برگزاری ۴۰ عنوان برنامه با بیش از چهار هزار فعالیت برای بزرگداشت سالروز آزادی خرمشهر در استان  آذربایجان غربی برگزار می شود.

سرهنگ جلیل وحیدی ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران در تشریح برنامه‌های بزرگداشت چهلمین سالروز آزادسازی خرمشهر و تبیین شعار «ما مقاوم هستیم» اظهار کرد: امسال ۴٠ عنوان با بیش‌از چهار هزار فعالیت به مناسبت بزرگداشت چهلمین سال در سطح استان اجرا می‌شود.

وی مراسم غبارروبی مزار شهدا، صبحگاه مشترک، زنگ مقاومت در مدارس، پخش مارش آزادسازی در مساجد، اجرای رژه موتوری در ٧ شهر، اجرای مسابقات ورزشی و کتابخوانی و فرهنگی، برگزاری نمایشگاه پوستر در ٨ شهرستان، برگزاری ۵٠ یادواره، برگزاری جشنواره رسم جوانمردی، مراسم عصر شعر و خاطره، اجرای تئاتر بچه‌های مساجد در ۴٠ مسجد استان، اجرای نمایش خیابانی، اجرای برنامه‌های کودک و غیره از برنامه‌های شاخص سالروز آزادسازی خرمشهر در آذربایجان غربی است.

سرهنگ وحیدی با بیان اینکه حفظ و نشر ارزش‌ها و معارف دفاع مقدس جزو دغدغه‌های اصلی است و بر اساس فرمایش رهبری موضوع جهاد تبیین باید در دستور کار همه اقشار قرار گیرد، افزود: با وجود همه خدماتی که نظام در طول انقلاب داده ولی متأسفانه برخی از سوءمدیریت ها باعث کم رنگ شدن آنها شده و همین کم کاری‌ها باعث گردیده تا پرحجم ترین و پیچیده‌ترین حمله دشمن و ناآگاهان داخلی بر علیه نظام صورت گیرد که موضوع روشنگری اجتماعی و جهاد تبیین مطرح شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه خدمات ارزنده و چشمگیر نظام باید به دنیا و نسل‌های جدید ارائه شود، گفت: امروز پرحجم ترین و ناجوانمردانه ترین و پیچیده‌ترین حمله از سوی دشمن برعلیه نظام در ابعاد مختلف شروع شده است، چرا که متأسفانه خدمات نظام به شایستگی بیان نشده است.

وحیدی با بیان اینکه باید ارزش‌های دفاع مقدس در جامعه بازگو شود، اضافه کرد: تقریبا تا عزل بنی صدر، ما هیچگونه عملیات قابل توجه‌ای در جنگ هشت ساله نداشتیم؛ بنی صدر عملا اجازه رسیدن مهمات به بسیج وسپاه را نمی‌داد و رزمندگان با دستان خالی و مهمات سهمیه شده می‌جنگیدند.

وی ادامه داد: به خوبی به یاد داریم که در زمان شاه چیزی جز فقر و فلاکت نصیب کشورمان نبود و شرف و عزت کشور به حراج گذاشته شد؛ همگی به یاد داریم که چگونه یک سگ امریکایی به ایرانیان ارجحیت داشت.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌غربی با بیان اینکه دستاوردهای نظام اسلامی به طور دقیق برای عموم جامعه بازگو نشده است، گفت: دستاوردهای نظام اسلامی با رژیم سابق قابل مقایسه نیست؛ معتدقدیم موفقیت‌های نظام نه تنها در کشور باید در عرصه جهانی بازتاب گسترده‌ای یابد.

وی با بیان اینکه متأسفانه برخی سو مدیریت‌ها باعث شده خدماتی که نظام برای مردم انجام داده، دشمن اقدام به سواستفاده از این سومدیرتها کرده و با ناکار آمد نشان دادن نظام، مردم را ناامید کند، عنوان کرد: عمل به جهاد تبیین برای همه مردم تکلیف است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی با اشاره به سالروز فتح خرمشهر خاطرنشان کرد: بر اساس فرمایش حضرت امام (ره)، فتح خرمشهر فتح الفتوح بود و اهمیت آن به حدی مطرح شد که فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد»

سرهنگ وحیدی اظهار کرد: عملیات بیت المقدس مهم‌ترین و پراستراتژیک ترین بود که با طراحی یک ماهه و اجرای مراحل مختلف شبانه و با رشادت، سلحشوری، ایثار و مجاهدت رزمندگان اسلام و انقلاب به سرانجام رسید.

وی با اشاره به اینکه افتخار آذربایجان غربی این است که گردان شهید سردار حمید باکری اولین یگانی بود وارد خرمشهر شد، گفت: ایران در ٨ سال جنگ تحمیلی با ده‌ها کشور می‌جنگید و در برابر آنها مقابله در این عملیات صدها کشته، اسیر و تجهیزات توسط رزمندگان اسلام از دشمن بعثی گرفته شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست