اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : ییس هیات بسکتبال آذربایجان‌غربی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته، تیم خانه بسکتبال ارومیه به عنوان نماینده استان بعد از یک دهه در لیگ دسته یک حضور خواهدداشت و در این خصوص این رشته نیازمند توجه و حمایت همه اقشار برای مطرح شدن دوباره نام ارومیه و آذربایجان‌غربی در کشور است.

اسماعیل نوری افزود: مسابقات این تیم از روز چهارشنبه /اول دی/ در اراک آغاز خواهدشد و تیم “خانه بسکتبال ارومیه” با تیم‌های “تیم ملی ۲۰۲۱”، “نبوغ اراک” و “خانه بسکتبال تبریز” در گروه جی منطقه شمال به رقابت خواهدپرداخت.

وی در خصوص این تیم گفت: بسکتبال یکی از رشته‌های دانشگاهی است و آذربایجان‌غربی در فصل ۸۵-۸۴ لیگ برتر و در اواخر دهه هشتاد در لیگ دسته حضور داشت و بعد از آن، دیگر شاهد حضور تیمی از استان در سطوح بالای بسکتبال کشور نبودیم با این حال در سه ماه اخیر تمرینات تیم با حضور بازیکنان بومی از جمله بازیکنان ارومیه‌ای و سجاد سیدی از چایپاره، سینا بیگ زاده از سلماس و امین فاتحی از مهاباد انجام شده است.

رییس هیات بسکتبال آذربایجان‌غربی با اشاره به علاقه‌اش به رشته بسکتبال درخصوص اهداف حضورش در راس هیات بسکتبال استان گفت: فعال کردن دوباره این رشته، کشف استعدادهای بسکتبال استان و معرفی آنها به ورزش کشور و مطرح شدن نام استان آذربایجان‌غربی و شهر ارومیه در کشور از برنامه‌ها مدنظر است.

نوری گفت: حضور چند بازیکن در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان در اردوهای تیم ملی، راه‌یابی تیم نخبگان بسکتبال استان آذربایجان‌غربی به جمع چهار تیم برتر کشور، برگزاری مسابقات ۳ به ۳ استانی و راه یابی چهار تیم در بخش‌های آقایان و بانوان و کسب عنوان دوم تیم سلماس در بخش آقایان و بیرثانیه در بخش بانوان در منطقه شمال غرب، برگزاری کارگاه‌های ارتقای دوره داوری، یکدست شدن هیات‌های شهرستانی، برگزاری کارگاه دانش افزایی با حضور رییس کمیته ۳ به ۳ فدراسیون بسکتبال، فعال شدن بخش بانوان این رشته در استان و تامین توپ‌های استاندارد بخشی از عملکردهای هیات در چند ماه اخیر بوده است.

وی افزود: سالن خانه بسکتبال نیز در ابتدا تا آستانه واگذاری به رشته غیر از بسکتبال بود که با تلاش های صورت گرفته در اختیار گرفته و تلاش داریم در صورت قطعی شدن واگذاری به هیات از طریق ماده ۲۷ ، این سالن را با تعمیرات اساسی تجهیز کنیم.

وی گفت: یکی از مشکلات اصلی این رشته و سایر رشته‌ها، قرار گرفتن آنها در سایه رشته والیبال بوده ضمن اینکه شرایط مالی و اقتصادی مشکلات را دوچندان کرده و کمکی نیز از هیچ نهادی انجام نمی شود؛ هرچند بالغ بر هزار و ۱۰۰ بیمه شده در این رشته ورزشی داریم که البته در صورت حمایت نشدن، راه به جایی نخواهند برد.

تیم خانه بسکتبال ارومیه روز چهارشنبه در نخستین دیدار خود در فصل جدید لیگ دسته یک کشور در اراک با تیم تیم ملی ۲۰۲۱ دیدار خواهدکرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست