اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل دفترامور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه تسهیلات ۱۱ طرح جدید بوم گردی در آذربایجان غربی تصویب شده است، گفت: ۱۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح های تصویب شده است.

عارف خدرلو در جلسه بررسی طرح های گردشگری روستایی آذربایجان غربی افزود: این طرح ها در روستاهای هدف گردشگری همچون بسطام خوی، زیوه ارومیه، حسنلوی نقده، سیلوانای ارومیه و در مجاورت جاذبه های تاریخی و طبیعی راه اندازی می شود.
وی ادامه داد: دهیاران و بخشداران تلاش کنند تا با اجرای صحیح و به موقع طرح های بوم گردی بودجه اختصاص یافته را دریافت کنند.
وی اضافه کرد: در صورت بی توجهی مدیران و عدم اجرای برنامه های توسعه بوم گردی در مناطق مورد نظر، به شدت مورد بررسی و پیگیری قرار می گیرند.
مدیرکل دفترامور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان غربی بیان کرد: مناطق روستایی این استان دارای ظرفیت های کم نظیر گردشگری است و از این مزیت ها می توان برای توسعه روستایی استفاده کرد.
خدرلو گفت: توسعه طرح های بوم گردی در ماندگاری روستائیان در روستاها، جلوگیری از مهاجرت و حاشیه نشینی موثر خواهد بود.
وی افزود: طرح های بوم گردی آداب و رسوم روستایی و فرهنگ محلی را به گردشگران داخلی و خارجی معرفی کرده و به عبارتی تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم را روایت می کند.
او اضافه کرد: طرح های بوم گردی منبع درآمد مناسبی برای روستائیان بوده و درآمد حاصل از آن به مراتب بالاتر از کشاورزی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست