اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: ایجاد اغتشاش ترکیبی و تلفیقی در کشور، نسخه جدیدی از نقشه دشمنان نظام است که بر هم زدن امنیت مردم را نشانه گرفته است.

ناصر عتباتی پیش از ظهر پنجشنبه در نشست فصلی رؤسا و دادستان‌های حوزه قضائی استان اظهار کرد: استفاده از حساسیت‌های نژادی، زبانی، جنسیتی و قومیتی برای ایجاد اغتشاش و نا آرامی و همچنین کشاندن پای دانشجویان، دانش آموزان و کارگران به کف خیابان نقشه از پیش تعیین شده استکبار بود که آن را نقشه هیبریدی می‌خوانند.

وی ادامه داد: لازمه اجرای این نقشه استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای نا امنی و پشتیبانی رسانه‌ای با سناریوهای پیچیده شایعه سازی، کشته سازی، دروغ پراکنی و تحریک و تهیج بود اما با همه تلاش‌هایشان مثل همیشه نقش بر آب شد.

عتباتی با اشاره به پخش۳ هزار خبر کذب در ۵۰ روز و پخش صدها برنامه آموزشی ساخت مواد آتش زا، ترور و تخریب در رسانه‌های معاند خاطرنشان کرد: خبرنگاران رسانه‌های سعودی لندن نشین پا از این هم فراتر گذاشته بودند و مستقیم اغتشاش‌ها را در بعضی از شهرها مدیریت می‌کردند.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی رویکرد نظام را بازدارنده، پیشگیرانه، معرفتی و مهربانانه عنوان و اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد بازداشت شده‌ها پس از نصیحت، آموزش و تعهد قبل و بعد از تفهیم اتهام آزاد شدند و تنها با کسانی که نقش اصلی در برهم زدن امنیت مردم برعهده داشتند و اظهار ندامت نمی‌کردند برخورد قضائی صورت گرفته است.

عتباتی با بیان اینکه یک عده با حمایت دشمنان قسم خورده نظام کمر همت بسته اند تا امنیت کشور را مخدوش کنند تصریح کرد: با تمام توان مقابل شرارت‌ها ایستاده ایم و اجازه نفس کشیدن به کسانی که امنیت مردم را به مخاطره بیاندازند نخواهیم داد.

وی از عملکرد مناسب قضات و دادستان‌ها استان به خصوص در شهرهای جنوب آذربایجان غربی تقدیر و اظهار کرد: با کسانی که هیجانی و به دور از دشمنی اعتراض کرده اند مهربانانه برخورد کنید و با آموزش و درایت آنها را به خانواده‌هایشان برگردانید اما با کسانی که برای اجرای پروژه کشته سازی به مردم شلیک می‌کنند و اموال مردم و دولت را آتش می‌زنند شدیدترین برخوردها را داشته باشید و به آنها رحم نکنید.

در ادامه این نشست نحوه و چگونگی اجرای برنامه‌های سال ۱۴۰۱ قوه قضائیه در استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و رؤسا و دادستان‌های حوزه قضائی آذربایجان غربی گزارشی از عملکرد و برنامه‌های خود را ارائه کردند.

دستگیری سرپرست سابق یکی از ادارات بوکان به اتهام اخذ رشوه

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از دستگیری سرپرست سابق یکی از ادارات بوکان به اتهام اخذ رشوه خبر داد.

ناصر عتباتی در این خصوص افزود: در پی اخبار واصله مبنی بر اخذ رشوه توسط سرپرست سابق یکی از ادارات در شهرستان بوکان، موضوع در دستور کار دادستانی این شهرستان قرار گرفته و با صدور دستورات لازم خواستار تحقیق پیرامون موضوع شد.

وی ادامه داد: در تحقیقات اولیه کاشف بعمل آمد، فرد مذکور اقدام به اخذ رشوه در سطح شهرستان نموده که با وصول گزارش، برای نامبرده پرونده قضائی تشکیل و به بازپرسی ارجاع گردید.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی افزود: متهم بازداشت شده در تحقیقات مقدماتی نسبت به اخذ رشوه به مبلغ ۵,۰۰۰ دلار و ۶۶ میلیون تومان اقرار کرد که با صدور قرار تأمین به زندان معرفی و درحال حاضر به منظور تکمیل تحقیقات در بازداشتگاه بسر می‌برد.

عتباتی اضافه کرد: دستگاه قضائی با تمام قدرت در مقابل مفسدین ایستاده و هر جایی فساد و تخلف از قوانین را ملاحظه نماید برخورد بازدارنده خواهد نمود و هیچ گونه ملاحظه کاری و مماشاتی را نمی‌پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست