اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به وضعیت دریاچه ارومیه اتمام طرح انتقال آب از تونل کانی سیب نیز جوابگوی وضعیت دریاچه نخواهد بود.

 وحید جلال زاده ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران در ارومیه در محل سالن اجتماعات خانه مطبوعات و رسانه های آذربایجان غربی با بیان اینکه هم اکنون سطح آب دریاچه ارومیه کمتر از ۲ میلیارد متر مکعب است، اظهار کرد: حداقل امیدی که برای احیای دریاچه ارومیه داریم، اتمام و بهره برداری کامل از پروژه تونل کانی سیب است که باید در این خصوص اهتمام ویژه‌ای انجام پذیرد.، هرچند در حالت خوشبینانه تونل کانی سیب ۶۰۰ میلیارد مکعب انتقال می‌کند و نمی‌تواند جوابگوی وضعیت فعلی بشود.

وی با بیان اینکه علت اصلی وضعیت دریاچه ارومیه خشکسالی است، اضافه کرد: مسئله موجود در خصوص دریاچه نیازمند عزم جدی مسئولان دولتی است، کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با حضور معاون اول رئیس جمهور جان ویژه‌ای گرفته و ستاد احیا به مرکز آینده پژوهی تقلیل یافته است.

جلال زاده خاطرنشان کرد: از رئیس جمهور خواستم جلسه‌ای به ریاست خودشان و با حضور ادارات مسؤول در خصوص وضعیت دریاچه ارومیه برگزار کنند، در جریان سفر رئیس جمهور به استان، مبلغ ۵۰۵ میلیارد تومان برای پایان پروژه‌های ناقص در خصوص دریاچه اختصاص یافت که باید توسط مسئولان استانی برنامه‌ریزی و محقق شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اصلی ترین دلیل خشکسالی دریاچه ارومیه کاهش نزولات آسمانی است، ۴۳۵ میلی‌متر متوسط بارندگی دریاچه ارومیه در سال‌های گذشته به زیر ۳۵۰ میلی‌متر تقلیل یافته است، ادامه داد: تقلیل ستاد احیای دریاچه ارومیه به مرکز آینده پژوهی انجام شده که این می‌تواند موجب کاهش دقت به این موضوع شود و در این راستا نیز مذاکراتی انجام شده و نیازمند دقت نظر و ورود جدی‌تر و ویژه‌تر مسئولان دولتی هستیم تا وضعیت امروز دریاچه بهبود پیدا کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در خصوص روند سدسازی ترکیه هم هشدار داد و گفت: ما در حال حاضر با این سدسازی دولت ترکیه دچار موضع گیری هستیم، ما مخالف این سدسازی‌ها هستیم و موضع خود را در قبال این روند اعلام کرده‌ایم.

بخش خصوصی برای ایجاد منطقه ویژه سرو ورود کند

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ابزار افکار عمومی قوی‌ترین اهرم توسعه است و خیلی از اقداماتی که مدیران نمی‌توانند انجام بدهند با فشار و ورود رسانه‌ها تحقق پیدا می‌کند، افزود: جوامعی که رسانه مترقی و مستقل و آزاده دارند پیشرفته‌تر هستند. جوامع پیشرفته‌تر به موازات رسانه‌ها موفق تر عمل می‌کنند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جوامع پیشرفته دارای رسانه‌های پیشرفته هستند و اگر بخواهیم ارومیه توسعه پیدا کند باید رسانه‌ها توسعه یافته تر حرکت کنند.

جلال زاده با بیان اینکه کف توسعه آذربایجان غربی فرهنگ است، عنوان کرد: در سند آمایش سرزمین وضعیت استان به خوبی تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه با تکمیل قطعه سوم، سرو بر بازرگان پیشی می‌گیرد و باعث توسعه بیشتر منطقه می‌شود، اظهار کرد: بخش خصوصی برای ایجاد منطقه ویژه سرو ورود کند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای با اشاره به جوسازی‌ها و تخریب‌ها بر علیه خودش گفت: زکات قدرت تحمل و بردباری است و از نقدهای سازنده و سالم استقبال می‌کنم.

جلال زاده افزود: خود جامعه رسانه تفاوت تخریب با نقد را می‌دانند و کسانی که در این فضا حرکت می‌کنند عمدتاً خارج از رسانه‌های شناسنامه دار هستند.

آب شرب ارومیه در معرض خطر و هشدار بهداشتی است

نماینده مردم ارومیه در ادامه نشست خبری خود با اشاره به اینکه ٨٠ درصد وقت نمایندگان به مسائل جزئی سپری می‌شود، افزود: مسائل حاشیه‌ای باعث می‌شود که نمایندگان از کارهای کلان کشوری و استانی عقب بمانند. از نماینده‌ها باید مشکلات صنعتی، کشاورزی و زیرساختی پیگیری شود.

جلال زاده خاطرنشان کرد: مشکلات و وضعیت دریاچه ارومیه، آزادراه ارومیه با تبریز، منطقه ویژه اقتصادی سرو، سد نازلو و کشاورزی شهرستان جزو پرونده‌های کاری بنده به عنوان وکیل مردم است.

وی با بیان اینکه آب شرب ارومیه به دلیل استفاده از چاه‌ها در معرض خطر و هشدار بهداشتی است، گفت: آب شرب ارومیه به دلیل استفاده از چاه‌ها در معرض خطر و هشدار بهداشتی است. در این زمینه نیازمند ورود جدی مسئولان دولتی هستیم که نباید فرصت موجود برای حل این مشکل را به زمان بحران منتظر کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد وضعیت کشاورزی و به ویژه سیب استان، گفت: سال گذشته در زمینه صادرات سیب و خرید سیب زیردرختی موفق عمل کردیم. امسال هم این هدف را دنبال خواهیم کرد اما در قرارگاه کشاورزی باید به این موضوع توجه شود که در چرخه صادرات کشاورزی حلقه مفقوده‌ای در زمینه بسته بندی و سورتینگ داریم که حداقل باید ۶۰ واحد فعال باشد اما اما به زودی ما به ۱۰ واحد خواهیم رسید.

منتظر اعلام نتیجه پرونده فساد مدیریت شهری ارومیه هستیم

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از زحمات دستگاه قضائی و امنیتی گفت: خیلی از ادارات و اشخاص در حوزه مبارزه با فساد درگیر بودند که خوشبختانه در مبارزه با فساد شهری موفق عمل کردند.

جلال زاده با بیان اینکه پرونده فساد مدیریت شهری یک پرونده ملی بود ولی با تلاش متولیان امر در خود ارومیه رسیدگی و بررسی شد، عنوان کرد: از برخی از موارد فساد برانگیز تأسف خوردم که چرا باید فساد به این حد برسد که این همه شخص و اداره درگیر می‌شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از روند نظارت و حراست بر برخی از عملکرد ادارات و اشخاص تاکید کرد: تا زمانی که فساد جمع نشود شهر و استان توسعه پیدا نمی‌کند و ما هم منتظر رأی دستگاه قضائی در خصوص پرونده مدیریت شهری هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست