اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : همزمان با سراسر کشور نماز عید سعید قربان با حضور گسترده مردم مومن آذربایجان غربی در شهرهای مختلف این استان اقامه شد.

مردم آذربایجان غربی از ساعتی پس از طلوع آفتاب با حضور در صفوف نماز عید سعید قربان در مصلاها و مساجد جامع شهرهای مختلف قامت بستند و در قنوت کبریایی خود اللهم اهل الکبریاء والعظمه را زمزمه کردند.

نماز عید سعید قربان به امامت حجت الاسلام سید مهدی قریشی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه اقامه در مصلی مصلی امام خمینی ارومیه اقامه شد.

نمازگزاران در ارومیه مرکز آذربایجان غربی به شکرانه درک عید بندگی و بخشندگی، نماز عید سعید قربان را با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در مصلی امام خمینی این شهر اقامه کردند.

نماز عید فطر و قربان در زمان حضور امام علیه السلام واجب است و باید با جماعت خوانده شود، و در زمان ما که امام علیه السلام غایب است، مستحب بوده و می‌شود آن را با جماعت یا فرادی خواند.

اقامه نماز عید سعید قربان در بخشها و روستاهای آذربایجان غربی

مردم مؤمن و خداجوی آذربایجان غربی در بخشها و مناطق روستایی و عشایری در صفوفی به هم فشرده نماز عید سعید قربان را اقامه کردند.

همچنین امروز همزمان با سراسر کشور نماز عید سعید با حضور گسترده مردم مؤمن بخشها و مناطق روستایی و عشایری آذربایجان غربی در مساجد، بقاع متبرکه، تکیه‌ها و حسینیه‌ها اقامه شد.

اهل سنت ارومیه نیز با حضور در مسجد امام شافعی ارومیه نماز عید قربان را اقامه کردند. همچنین نماز گزاران اهل سنت در بسیاری از مناطق سنی نشین این استان با حضور در مساجد مناطق شهری و روستایی، نماز این عید بزرگ را اقامه کردند.

عید سعید قربان یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است که دارای آداب و رسوم خاصی میان مسلمان به خصوص در میان اهل سنت است. به طوری که اهل تسنن از چند روز قبل خود را آماده برگزاری باشکوه این روز بزرگ می‌کنند.

کد خبر ۵۵۳۴۷۳۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست