اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : نماینده مردم پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی از وزیر کشور خواست که استاندار استان آذربایجان غربی هر چه سریع تر با دعوت از مسئولان و استانداران کشورهای همسایه نسبت به فعال نمودن تجارت و مبادلات مرزی در شهرستان های پیرانشهر و سردشت اقدام کند.

کمال حسین پور در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی از رئیس جمهور و وزیر کشور در رابطه با انتخاب استاندار شایسته، باتجربه و توانمند و دارای سابقه درخشان برای استان آذربایجان غربی تقدیر و تشکر کرد.

وی در ادامه تذکر خود به وحیدی وزیر کشور گفت: وجود مناطق مرزی در همه کشورها به عنوان فرصت تلقی می شود نه تهدید. در حالی که استان آذربایجان غربی با سه کشور دارای مرز مشترک می باشد، چرا باید وضعیت تبادلات مرزی آن اینقدر تاسف بار باشد؟

وی با بیان اینکه باید از این فرصت های خدادادی و استراتژیک استفاده شود، گفت: چرا بازارچه های مرزی سردشت بازگشایی نمی شوند تا هزاران جوان جویای کار این شهرستان ها بتوانند در این مرزها مشغول شوند؟ بی تدبیری ها و نگاه های امنیتی و غیر کارشناسی به مرزها و دیدگاه های غیر اقتصادی باعث شده است مرزهای رسمی ما فاقد پایانه های مرزی جهت صادرات محصولات غیر نفتی کشاورزی و صنعتی باشند و جوانان با استعداد سردشت برای تامین معیشت خود به کولبری و دستفروشی روی آورند و یا اینکه علیرغم میل باطنی، وطن و میهن خود را ترک نموده و خطرات مهاجران به کشورهای دیگر را تحمل کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه تذکر خود خاطرنشان کرد: با توجه به دستور ویژه ریاست جمهوری به استانداران جهت ایجاد ارتباطات تجاری با کشورهای همسایه، درخواست دارم دستور فرمایید استاندار محترم استان آذربایجان غربی هر چه سریع تر با دعوت از مسئولان ذیربط و استانداران کشورهای همسایه نسبت به فعال نمودن تجارت و مبادلات مرزی در شهرستان های پیرانشهر و سردشت اقدام نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست