اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : نشست نمایندگان مجلس شورای اسلامی از حوزه‌های انتخابیه آذربایجان‌غربی با نماینده ولی فقیه در استان ، استاندار ، نمایندگان مردم در مجلس خبرگان رهبری و فرماندهان نیروهای مسلح در استان برگزار شد . این نشست و دورهمی برای دومین بار و با هماهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی در راستای تقویت همگرایی و تعامل بیشترمدیران ارشد و نمایندگان مردم برای توسعه برگزار ‌شد و نماینده ولی فقیه در صدد است با برگزاری نشست های مستمر از حاشیه ها و چالش مدیریتی و مباحث پیش رو جلوگیری کرده و مدیران همگام با یکدیگر برای توسعه گام بردارند و اولویت های توسعه ای استان در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در این جلسه گفت : نباید موعظه ها و نصیحت های علما را به دل بگیریم‌ چرا که همه ما به موعظه و تذکر نیازمندیم و تلاش همه و گفت و شنود ها برای اصلاح امور است.
حجت الاسلام سید مهدی قریشی افزود: همدلی و همکاری نمایندگان مجلس در این دوره باعث دلگرمی است که باید تقویت شود تا شاهد قدم های استوار بو بلند در مسیر توسعه و پیشرفت استان باشیم.
وی اذعان کرد : مطالبه گری نمایندگان و مدیران در استان نباید بصورت تقابلی باشد و همکاری و همراهی مسئولین اجرایی استان با نمایندگان برای حل مشکلات استان از مسئولین ملی ضروری است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد : نهضت مطالبه گری را باید نمایندگان مجلس از مسئولین ملی احیا کنند و ما نیز با تمام توان همراه نمایندگان استان هستیم و برای حل مشکلات استان در کنار یکدیگر خواهیم بود. او ادامه داد : مطالبات مقام‌معظم رهبری در حوزه تهدید جمعیتی و تحدید نسل یکی از اصلی ترین مشکلات کشور است و نمایندگان مجلس باید ساز و کار حل این مسائل را از طریق مجلس شورای اسلامی پیگیری کنند.
قریشی اذعان کرد : در حوزه اقتصادی نباید تجمیع منابع مالی در مرکز کشور متمرکز باشد فلذا نمایندگان محترم مجلس لازم است برای توزیع عادلانه ثروت و امکانات در استان ها بصورت جدی از دولت و مسئولین عالی رتبه مطالبه گری کنند..
امام جمعه ارومیه بیان کرد : نمایندگان مجلس در حوزه های انتخابیه به دنبال نصب افراد ناشایست برای پست های مدیریتی بخاطر سلایق سیاسی و جناحی نباشند چرا که باید به دنبال انتخاب افراد مومن و شایسته برای مسئولیت های اجرایی در استان باشیم فلذا جناح بندی های سیاسی نباید در انتخاب مدیران اثر گذار باشد.
وی بیان کرد : توسعه یافتگی باید در گستره استانی صورت بگیرد و پیشرفت و توسعه نامتوازن شهرستان ها باعث ایجاد مشکلات مختلف و معضلات اجتماعی و امنیتی در طولانی مدت خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد : همکاری نمایندگان مجلس و مسئولین دولتی و نیروهای مسلح برای حل مشکلات اقتصادی و امنیتی مرزنشینان و کوله بران ضروری است و لازم است عناصر ضد انقلاب و قاچاقچی از مردم شریف مرز نشین بخوبی تفکیک شوند تا در برخورد با اشرار و معاندین دچار مشکل نشویم.
وی گفت : آذربایجان غربی از ظرفیت های عظیم معادن برخوردار است اما متاسفانه نتوانسته ایم‌ از این ظرفیت بخوبی برای توسعه استان بهره بگیریم فلذا مدیران و نمایندگان محترم باید توجه جدی به این موضوع داشته باشند وتلاش شود بهره برداری از این معادن و حرکت به سمت توسعه اقتصادی استان در اولویت کارهای نمایندگان و مسئولین قرار بگیرد.
او ادامه داد : حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسات شورای فرهنگ عمومی و سایر جلسات مهم استان ضروری است و انتظار داریم نمایندگان در مرکز استان و شهرستان ها از این مسئله غفلت نکنند.
قریشی بیان کرد : مشکلات مناطق آزاد و بخصوص منطقه آزاد ماکو و عدم اثرگذاری آنها از لحاظ اقتصادی و اجتماعی در استان باید حل شده و از ظرفیت این مناطق برای توسعه استان بهره مند شویم
استاندار آذربایجان غربی هم در این جلسه گفت : بهبود شاخص های توسعه ای استان با وفاق، همدلی و تعامل مسئولین میسر می شود و خوشبختانه نمایندگان مجلس و مسئولین ارشد استان تعامل و همدلی خوبی دارند که حفظ و تقویت آن می تواند به توسعه پایدار استان سرعت ببخشد.
محمدمهدی شهریاری افزود : جبران محرومیت های تلنبار شده تاریخی در استان به یک انسجام واقعی و مطالبه گری واحد نیاز دارد و دولت نگاه ویژه ای به استان دارد و سرمایه گذاری های عظیم در حوزه آب و خاک موید این است.
رئیس کل دادگستری استان هم تاکید کرد : احیای واحد های تولیدی و حل مشکلات قانونی آنها از اولویت های دادگستری استان است، ولی نباید سرمایه های استان و منابع بانکی بصورت نادرست در اختیار افراد ناشایست قرار بگیرد تا در آینده واحد های تولیدی را دچار مشکل کند.
علی اکبر گروسی افزود : قاچاق انسان و مواد مخدر از آسیب ها و مشکلات اساسی استان هستند که باید نمایندگان استان در این حوزه و حوزه دیپلماسی برون مرزی فعال شود
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی نیز گفت : مرز هر کشوری ناموس و خط قرمز آن کشور است و هر کسی که به فکر تعرض به مرزهای استان باشد با آنها با تمام توان مقابله خواهیم کرد.
سردار حبیب شهسواری افزود : مرز هر کشوری ناموس و خط قرمز آن کشور است و هر کسی که به فکر تعرض به مرزهای استان باشد با آنها با تمام توان مقابله خواهیم کرد و حتی اجازه تخطی و حتی تفکر اندیشیدن برای تعرض به مرزهای کشور را به هیچ کسی نخواهیم داد.
وی ادامه داد : ما امنیت سرمایه گذاری را در حوزه سرزمینی استان آذربایجان غربی تضمین میکنیم و همه بدانند که در استان آذربایجان غربی تهدیدات امنیتی برای سرمایه گذاری وجود ندارد و ضریب امنیتی استان در بالاترین سطح خود قرار دارد فلذا از همه سرمایه گذاران برای حضور در استان دعوت کرده و استقبال میکنیم.
سیدسلمان ذاکر نماینده مردم ارومیه هم بیان کرد : مهاجرت نیروهای متخصص به کشورهای همجوار و فرار سرمایه از استان یکی از معضلات استان است که به دلیل وجود بروکراسی های اداری بیشتر شده است و از دلایل عمده مهاجرت ها عدم توجه به تولید ثروت توسط بخش خصوصی و عدم سرمایه گذاری بخش دولتی در طرح های کشاورزی و صنعتی بوده لذا برای جلوگیری از مهاجرت ها و فرار سرمایه باید در روند راه اندازی پروژه های تولید توسط بخش خصوصی تسهیل شود.
وی ادامه داد : از عوامل عقب ماندن استان عدم توجه به توسعه کشاورزی و صادرات محصولات کشاورزی است لذا برای توسعه و پیشرفت استان باید مشکلات کشاورزی و صادرات استان حل شود.
وحید جلال زاده دیگر نماینده مردم ارومیه خواستار توجه بیشتر به موضوع اشتغال و معیشت و کشاورزی شد.
کمال حسین پور نماینده مردم پیرانشهر و سردشت نیز گفت : نبود شغل یکی از اساسی ترین مشکلات جوانان سردشت است که موجب مهاجرت جوانان این شهرستان به ترکیه و اروپا شده و تنها راه حل مشکل بیکاری فعال کردن مرزهای سردشت با کشورهای همسایه است لذا از استاندار خواهش می کنم دستور فعال شدن این سه مرز را صادر نماید.
جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد هم خواستار توجه بیشتر به رفع مشکلات کولبران، مردم مناطق مرزی و ضرورت تلاش در ایجاد دیدگاه یکسان و جایگاه مساوی همه اقوام و مذاهب و تقویت وحدت در استان شد.
انورحبیب زاده نماینده مردم بوکان در جلسه دیدار با نماینده ولی فقیه در استان گفت: یکی از مشکلات بوکان آب شرب این شهرستان است که انتظار می‌رود مسئولین توجه کافی را برای این مشکل داشته باشند.
وی از وجود تبعیض بین شهرستان های استان و عملکرد دولت از لحاظ ایجاد زیرساختها و سرمایه گذاریها در بین استان های کشور و عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه انتقاد کرد.
حسن همتی نماینده مردم تکاب و شاهین دژ نیز خاطرنشان ساخت : با توجه به شیوع ویروس کرونا و مجازی شدن آموزش مدارس و دانشگاه ها، باید زیرساخت های لازم در تمامی شهرستان ها و روستاها برای تحصیل دانش آموزان فراهم شود لذا از استاندار درخواست می کنم دستور فرمایند تا مدیرکل مخابرات به این مسئله مهم رسیدگی کنند.
علی زنجانی نماینده مردم نقده و اشنویه هم گفت : به دلیل عدم صادرات میوه و دام، مشکلات فروش تولیدات کشاورزی و دامی گریبان گیر کشاورزان و دامداران استان شده است.
یعقوب رضازاده نماینده مردم سلماس نیز بیان کرد : منطقه ویژه اقتصادی سلماس چندین سال است کلنگ زنی شده، اما متاسفانه هنوز به بهره برداری نرسیده است لذا از استاندار درخواست رسیدگی به این موضوع را دارم.
محمد علی پور نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت هم گفت :متاسفانه اکثر پروژه های عمرانی، سدسازی و انتقال آب به کشاورزی شهرستان های ماکو، چالدران، شوط و پلدشت با هزینه های میلیادری در نزدیکی اتمام کار متوقف شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست