اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس کل گمرک ایران با اشاره به اینکه این مرز می تواند نقش مهمی در رونق صادرات کشور ایفا کند، گفت: توسعه صادرات کالا به ویژه به شمال عراق، یکی از مهمترین نقش های این مرز در شمال غرب کشور است.

علیرضا مقدسی روز یکشنبه در جریان بازدید از مرز کیله سردشت اظهار کرد: فعال ساختن این مرز همچنین می تواند نقش مهمی در رونق اقتصادی این شهرستان مرزی و استان آذربایجان‌غربی داشته باشد.

وی در این بازدید ضمن بررسی روند صادرات و مبادلات مرزی با شمال عراق از بخش‌های مختلف این بازارچه از جمله محل خروج کالاهای صادراتی، محوطه‌سازی، گمرک محوطه بارگیری و زیرساخت‌های در دست احداث آن دیدن کرد.

رییس کل گمرک ایران به همراه کمال حسین پور نماینده مردم شهرستان های پیرانشهر و سردشت و مسئولان شهرستانی همچنین از محل احداث گمرک کشور عراق در پنج کیلومتری مرز کیله سردشت بازدید کرد.

مقدسی ضمن بازدید از این مرز در گفت و گو با تعدادی از بازرگانان و تجار ایرانی با مشکلات موجود در زمینه مبادلات کالا در این پایانه مرزی آشنا شده و از نزدیک در جریان روند فعالیت های اقتصادی و مسائل و مشکلات این مرز نیز قرار گرفت.

رئیس کل گمرک کشور همچنین در ادامه سفر خود به جنوب استان از توسعه زیرساخت های مرزی و نصب دستگاه ایکس ری در مرز تمرچین پیرانشهر خبرداد.

مقدسی در بازدید از بخش های مختلف مرز تمرچین در جلسه ای که با حضور فرماندار و نماینده ی مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از تجار و فعالین اقتصادی در سالن جلسات پایانه تمرچین برگزار شد ، اظهار داشت : مرز تمرچین زیرساختهای مناسبی برای توسعه تجارت دارد و لازمه ی افزایش سطح واردات و صادرات کالا توسعه ی این زیرساخت ها و امکانات مرزی است.

مقدسی توسعه  تجارت بخصوص در بخش واردات کالا را از این گمرک در رونق واحدهای تولیدی را با ورود کالاهایی که نقش واسطه ای و سرمایه ای دارند و ارزش افزوده زیادی به دنبال دارند مهم ارزیابی کرد و گفت: تقویت بخش مسافری این پایانه از ضروریات است که لازمه ی تسریع در ورود و خروج مسافر و واردات و صادرات کالا استقرار دستگاه ایکس ری مسافری و کالا است.

رئیس کل گمرک کشور بهره گیری از توان متخصصان داخلی و شرکتهای دانش بنیان را در تولید دستگاه ایکس ری را نقطه ی عطفی در تولید داخلی در این خصوص عنوان کرد و گفت؛ در حال حاضر جایگاه این دستگاه در گمرک تمرچین مشخص شده است و به زودی این دستگاه در این مرز استقرار خواهد یافت که تسریع در واردات و صادرات کالا را به دنبال خواهد داشت.

مقدسی اظهار امیدواری کرد دستگاه ایکس ری کامیونی برای این گمرک ظرف مدت ده ماه آینده آماده شود که بهره وری مناسبی برای این گمرک به دنبال خواهد داشت و دیگر شاهد ایستایی کامیونها در این گمرک نخواهیم بود و این موضوع  تسریع در ورود و خروج کامیونها را به دنبال خواهد داشت.

رئیس کل گمرک کشور با هیئت همراه در پایان این سفر کاری  با همراهی نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان بازدیدی نیز از شرکتهای مستقر در مرز انجام دادند و طی این بازدید بر توسعه ی زیرساخت ها و ارتقای امکانات این شرکتها در ارائه ی خدمات طبق قراردادهای منعقده تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست