اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نگاه دولت تعامل حداکثری با رسانه هاست و رسانه ها مکمل حرکت دولت و حاکمیت هستند.
سیدعباس صالحی شامگاه سه شنبه در نشست خبری پایان سفر خود به آذربایجان غربی با بیان اینکه نگاه دولت تعامل حداکثری با رسانه هاست، گفت: رسانه مکمل دولت و رکن چهارم دموکراسی است و امیدواریم مشکلات خبرنگاران با مسوولان از طریق تعامل مسوولان با رسانه ها، رعایت اخلاق و قانون های حرفه ای توسط اهالی رسانه و در چهارچوب گفت و گو حل شود.
صالحی با اشاره به اینکه در سال گذشته میزان یارانه پرداختی به مطبوعات ٨٠٠ میلیارد ریال بود، گفت: امسال این میزان از ابتدای سال جاری تاکنون ٢۵٠ میلیارد ریال بوده است.
وی گفت: مطبوعات کاغذی باید مزیت های خود را در صحت، دقت و تولید محتوای کیفی نشان بدهند و جایگاه واقعی خود را حفظ کنند.
وی اضافه کرد: مطبوعات محلی در شرایط سختی منتشر می شود و یارانه های امسال در ۶ ماهه دوم با نگاه حمایتی و تغییر ایجاد شده توزیع می شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کاهش بودجه یارانه مطبوعات در دو سال اخیر به صورت منظم و در کوتاه ترین زمان ممکن پرداخت شد ، افزود: تاکنون ۲۰ هزار تن کاغذ برای حل مشکلات کاغذ در سطح کشور توزیع شده است
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه شفافیت در زمینه نظام حمایت از آگهی ها وجود دارد اما کافی نیست، گفت: باید دستورالعمل ها، مجوزها و نظارت ها در اتاق شیشه ای دیده شود تا در نتیجه برطرف شدن سوءتفاهم ها، نقدپذیری افزایش پیدا کند.
صالحی در پاسخ به سوالی مبنی بر راهکارهای موجود برای افزایش بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: محدودیت های فراوانی در تخصیص بودجه وجود داشت و برای سال بعد نیز وجود خواهد داشت.
وی افزود: بخش خصوصی باید به کمک دولت بیاید و در سایه هم افزایی نهادهای دولتی، عمومی و خصوصی مشکل ناکافی بودن بودجه فرهنگی تاحدی برطرف می شود.
وی درباره فعالیت های سایت ها و کانال های تلگرامی غیرمجوزدار نیز گفت : تذکرهای لازم توسط معاونت مطبوعاتی به این رسانه ها داده شده است و برای این تذکرها پایان و محدوده ای وجود خواهد داشت.
صالحی با اشاره به اینکه لایحه نظام جامع رسانه ای در حال طی مسیر قانونی بوده و قسمتی آن اصلاح شده است، گفت: برداشت تدوین کنندگان این لایحه این بود که این قانون می تواند به کمک فضای نظام رسانه ای بیاید و در دفاع حقوق رسانه موثر باشد.
وی اعلام کرد: بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان پیش از این دچار فراز و نشیب هایی بود و در روزهای اخیر رییس جدید آن منصوب شد.

صالحی اضافه کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تمام قدرت در صدد حل مشکلات و چالش های این حوزه گام بر می دارد به طوری که در چند سال اخیر و به رغم کمبود اعتبارات تلاش کرده آنها را به حداقل برساند.

وی گفت: رسانه مکمل دولت و رکن چهارم دموکراسی است و امیدواریم مشکلات خبرنگاران با مسئولان از طریق تعامل مسئولان با رسانه ها، رعایت اخلاق و قانون های حرفه ای توسط اهالی رسانه و در چهارچوب گفتگو حل شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست