اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی از سرمایه گذاری بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال در بخش معدن استان طی ۶ ماهه نخست سال خبرداد.

پریسا عابدپور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا  گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری در بخش معدن بیش از ۱۹۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است که نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته با رشد ۹۳ درصدی روبرو بوده است.

وی افزود: در ۶ ماهه نخست سال جاری در حوزه اکتشافات معدنی ۳۴ فقره پروانه اکتشاف صادر و ۱۳ معدن اکتشافی نیز به مرحله دریافت گواهی کشف رسیده است.

عابدپور همچنین اضافه کرد: در ۶ ماه نخست امسال ۲۲ فقره پروانه بهره برداری با ظرفیت استخراج ۴۵۸ هزار و ۳۰۰ تن ، ذخیره قطعی بیش از ۱۵ هزار تن و با ایجاد زمینه اشتغال مستقیم برای ۱۸۶ نفر در استان آذربایجان غربی صادر شده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت  آذربایجان غربی عنوان کرد: هم اکنون ۴۷۳ معدن دارای پروانه بهره برداری با استخراج ۱۶ میلیون و ۳۴۵ هزار و ۴۵۰ تن و ذخیره قطعی یک میلیون و ۱۴۳ میلیون تن در حال فعالیت است که این معادن با حجم سرمایه گذاری ۳ هزار و ۴۹۰ میلیارد ریال، برای ۵ هزار و ۱۴۲ نفر بصورت مستقیم زمینه اشتغال را فراهم کرده است.

عابد پور ادامه داد: در حال حاضر ۲۱۱ محدوده اکتشافی در استان وجود دارد که در حال اجرای مراحل اکتشافی را طی می کنند و ۲۶ محدوده معدنی نیز موفق به دریافت گواهی کشف شداند که در شرف بهره برداری قرار دارند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن وتجارت آذربایجان غربی در خصوص میزان برداشت نمک از دریاچه ارومیه بیان کرد: در خصوص برداشت نمک از محدوده دریاچه ارومیه تاکنون تعداد ۵ فقره مجوز برداشت موقت با حجم برداشت ۴۶ هزارتن صادر شده است و تعداد ۲ معدن بهره برداری با حجم برداشت ۱۵ هزارتن نمک از اراضی حاشیه دریاچه ارومیه فعال هستند که تمامی مجوزهای برداشت و پروانه های بهره برداری در حوزه دریاچه ارومیه بعد از اخذ استعلام از محیط زیست استان صادر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست