اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در سومین مقصد سفرش به اروپا عصر چهارشنبه به وقت محلی وارد اسلو شد، در بدو ورود در جمع ایرانیان مقیم نروژ حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت و در ادامه این نشست به سوالات آنها پاسخ داد.

به نقل از فارس، وزیر خارجه در پاسخ به سوال یک کُرد ایرانی اظهار داشت: سفره ما برای مذاکره با همه باز است، ولی دست ما برای گفتگو و همکاری با دوستان و همسایگان همیشه باز است. کردها که دوستان خودمان هستند، آنهایی که دنبال سلاح و حرکت های مسلحانه رفته اند بدانند این حرکت ها در ایران پاسخی نمی دهد و به خارجی ها کمک می کند.

وی ادامه داد: وقتی داعش حمله کرد شاهد بودیم هیچکس به کمک کردهای عراقی نیامد، آقای بارزانی خودش به من گفت زنگ زدیم ترک ها نیامدند، زنگ زدیم آمریکایی ها نیامدند، ولی حاج قاسم سلیمانی ظرف چند ساعت اینجا بود و ظرف شش تا هفت ساعت دو هواپیما سلاح آمد که بتوانیم در برابر داعش مبارزه کنیم.

ظریف افزود: ما با عمل خود اینها را نشان دادیم که برای ما در مبارزه با تروریسم، بین شیعه و سنی، کرد و فارس و … فرقی ندارد و در این مسیر به همه کمک کردیم. برخی می گویند ایران به دنبال ایجاد هلال شیعی است و به همین دلیل به سوریه کمک کرده است. ما به دنبال مبارزه با خطری بودیم که کل منطقه را تهدید می کرد.

وی ادامه داد: مگر آقای بارزانی شیعه و یا جزو هلال شیعی است که برای کمک به او رفتیم؟ وقتی عربستان، قطر را تهدید کرد و خواست این کشور را خفه کند، ما راه های خود را برای قطر باز کردیم. مگر قطر شیعه بود؟ اگر یک کشور وهابی جز عربستان باشد، آن قطر است و ما به کمک آن رفتیم. به خاطر اینکه معتقد هستیم نباید در منطقه ما زورگویی و تفکر کشورگشایی حاکم شود

وزیر خارجه افزود: امیدوارم گفتگو با همه دوستان به نتیجه برسد و به آینده بهتری منجر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست