اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان غربی از رونمایی دو اثر مستند زندگینامه شهید کاملی و شهید جودی در هفته دفاع مقدس خبر داد.

مسعود مجرد در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به رونمایی دو اثر مستند زندگی نامه شهدا در هفته دفاع مقدس اظهار کرد: هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی برای معرفی آثار مکتوب حوزه دفاع مقدس از جمله کتاب‌هایی ست که نقش مردم و سرداران شهید آذربایجان غربی در دفاع مقدس را روایت می‌کند.

تهیه کننده و کارگردان این دو اثر مستند زندگینامه شهید کاملی و شهید جودی نیز در خصوص روند تهیه این دو مستند گفت: مستند زندگی نامه سردار شهید اسلام علی اصغر جودی نعمتی در ۵۰ دقیقه به تهیه کنندگی و کارگردانی غلامرضا نیک نام، مشاور کارگردان و تصویر بردار بیژن رحمتی، مشاور طرح و پژوهشگر حسین غفاری، مدیر تولید محمد دلیلی، گفتار متن غلامرضا نیک نام، تدوین سهیل حائری، صدا بردار بیژن رحمتی و امیر عشایری و نیز دستیار نور، صدا و تصویر محمد مظاهری تهیه شده است.

غلامرضا نیکنام افزود: همچنین مستند زندگینامه شهید علی اکبر کاملی نیز به تهیه کنندگی و کارگردانی: غلامرضا نیکنام، مشاور کارگردان و تصویر بردار بیژن رحمتی، مشاور طرح و پژوهشگر حسین غفاری، مدیر تولید محمد دلیلی، تدوین سهیل حائری و نیز دستیار نور صدا و تصویر احسان باقری توسط مرکز صدا و سیمای استان تهیه شده است.

وی ادامه داد: مستند زندگینامه شهید علی اکبر کاملی تحت عنوان «آن شمیم ماندگار» با استناد به مستندات موجود زندگی این شهید بزرگوار را از زبان دوستان، همرزمان و خانواده‌ی وی روایت می‌کند، کار پژوهش و تولید مستند «آن شمیم ماندگار» در آبان ماه امسال آغاز شد و در مدت ۴ ماه تلاش همکاران به پایان رسید.

زندگینامه سردار رشید اسلام شهید علی اصغر جودی نعمتی

سردار رشید اسلام شهید علی اصغر جودی نعمتی، در شهریور سال ۱۳۴۲ در ارومیه دیده به جهان می‌گشاید، همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی با کودکی وداع می‌گوید و وارد مبارزات سیاسی و عقیدتی با عناصر منحرف و گروهک‌های ضد انقلاب می‌شود، پایه گذاری انجمن اسلامی دبیرستان صائب، ایجاد پایگاه‌های مقاومت مساجد حضرت ابوالفضل و امام رضا علیهم السلام از فعالیت‌های بارز دوران نوجوانی این مرد بزرگ به شمار می‌رود.

شهید علی اصغر جودی نعمتی، در سال ۱۳۶۱ وارد سپاه می‌شود و مشتاقانه به پیرانشهر می‌رود و به کمک دوست صمیمی خود شهید حسین پور حسن بسیج این شهر را پایه گذاری می‌کند و خود را وقف خدمت به مردم زجر کشیده کرد می‌کند، درگیری‌های متعدد با ضد انقلاب در منطقه و مجروح شدن، علی اصغر را از راهی که در پیش گرفته بود منصرف نمی‌کند بر عکس او را در دفاع از اسلام و انقلاب مصمم‌تر می‌سازد و پس از بازگشت از پیرانشهر مسئولیت یگان حزب الله در اطلاعات و عملیات سپاه ارومیه را به عهده می‌گیرد.

شهید علی اصغر جودی نعمتی با وجود قبولی در رشته مدیریت دولتی دانشگاه علامه طباطبایی تهران، ادامه تحصیل خود را به تعویق می‌اندازد و خدمت در کردستان را ترجیح می‌دهد، وی در سال ۱۳۶۶ به بانه اعزام می‌شود و در مدت یک سال خدمت در کنار فرمانده وقت سپاه بانه شهید بزرگوار حاج قاسم نصرالهی، خدمات و رشادت‌های بزرگی را از خود به یادگار می‌گذارد، سرانجام در تابستان سال ۶۷ داوطلبانه عازم سردشت می‌شود و شب قبل از قبول قطعنامه ۵۹۸ از سوی ایران در یک عملیات شناسایی در قلب نیروهای بعثی عراق در محور دوپازای سردشت در سحرگاه ۲۶ تیر ماه به فیض شهادت نائل می‌شود.

زندگینامه شهید علی اکبر کاملی

شهید علی اکبر کاملی شهریور سال ۱۳۳۸ در ارومیه به دنیا آمد، قبل از انقلاب پای منبر روحانیون مبارز نشست و در مسیر مبارزه علیه ظلم وستم طاغوت به ایفای نقش پرداخت، از جمله بانیان پایگاه ثار الله ارومیه بود و نقش ارزنده‌ای را در مبارزه با ضد انقلاب منطقه ایفا نمود با رفتن شهید مهدی باکری به جبهه‌ی جنوب همگام با دیگر رزمندگان ارومیه به همراهی شهید باکری پرداخت و تا لحظه‌ی شهادت این شهید بزرگوارم در عملیات بدر در کنار او ماند.

شهید علی اکبر کاملی از جمله نیروهای متخصص و معاون مخابرات لشکر ۳۱ عاشورا و بی سیم چی آقا مهدی باکری بود، در بیش از ۲۰ عملیات شرکت کرد و نقش مهمی را در پشتیبانی لشکر عاشورا ایفا کرد.

شهید علی اکبر کاملی سر انجام در عملیات بیت المقدس ۲ به عنوان نیروی تک ور در نبرد با دشمن بعثی در بهمن ماه سال ۱۳۶۶ در منطقه‌ی ماووت عراق به فیض شهادت نائل آمد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست