اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : استاندار آذربایجان غربی گفت: شهرداری ها سهم نیم درصدی کتابخانه های عمومی پیش از پایان سال و بموقع پرداخت کنند تا در زمینه گسترش فعالیتهای کتابخوانی بیش از این خللی وارد نشود.

محمدمهدی شهریاری در اولین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی استان، با تاکید بر اجرای مصوبات جلسات گذشته مبنی بر ساخت کتابخانه های عمومی جدید جهت تسهیل در دسترسی مردم تصریح کرد: در زمینه برخورداری مردم استان از کتابخانه های عمومی از میانگین کشوری عقب تر هستیم و جبران این موضوع به تلاشی جدی از سوی متولیان امر نیاز دارد.

او با بیان اینکه سهم نیم درصدی کتابخانه های عمومی از درآمدهای شهری برای توسعه کتابخوانی به موقع پرداخت نمی شود گفت: شهرداری ها مکلف هستند سهم نیم درصدی را پیش از پایان سال و بموقع پرداخت کنند تا در زمینه گسترش فعالیتهای کتابخوانی بیش از این خللی وارد نشود.

شهریاری با اشاره به اینکه در برخی مناطق استان مشکل خلا کتابخانه های عمومی جدی است، تصریح کرد: تکمیل فضاهای فرهنگی از جمله کتابخانه های عمومی امری مهم در راستای زیرساخت های اجتماعی است.

او ادامه داد: وجود کتابخانه به تغذیه حیات فکری و روحی مردم کمک نموده و مواریث فرهنگی و دانش های نهفته و تفکر گذشتگان و اندیشه های موجود را به آیندگان انتقال می دهد.

استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: کتابخانه نیرومندترین پایگاه برای محفوظ ماندن ذخایر و سرمایه های معنوی جامعه است در همین راستا پیگیری مشکلات معیشتی کتابداران استان از طریق سازمان برنامه و بودجه در برنامه قرار دارد.

شهریاری با اشاره به ظرفیت خیرین در توسعه کتابخوانی بر ضرورت رفع موانع مشارکت جدی آنها توسط نهادهای متولی تاکید کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای احداث کتابخانه ها در استان مصوب شده است.

ناصر حضرتی پر افزود: یک میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان نیز برای تعمیر و تجهیز کتابخانه های عمومی استان در بودجه سالجاری درنظر گرفته شده است.

در این جلسه تصمیمات لازم در خصوص مشکل کتابخانه های طباطبایی و قائم ارومیه، ابن سینای سردشت و شهید علمی نقده اتخاذ شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست