اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای تکاب گفت: ۲۰۰ خودرو با ۴۰۰ سرنشین و مسافر که شب گذشته و بامداد امروز در جاده برفی محور تکاب – شاهین‌دژ گرفتار شده بودند، با تلاش راهداران نجات یافتند.

علیرغم هشدارهای ستاد بحران تکاب و مدیریت بحران استان مبنی بر استفاده از زنجیر چرخ و وسایل ایمنی در هنگام تردد در محور تکاب به شاهین دژ از شب گذشته تا بامداد امروز ۲۰۰ خودرو در این جاده برفی گرفتار شده بودند.

امیر یدبیضا در این خصوصاظهار کرد: این خودروها که بین آنها ۱۱ دستگاه تریلی، ۹ دستگاه نفت‌کش و یک دستگاه اتوبوس نیز وجود داشت، در کیلومتر ۳۲ تا ۴۵ محور تکاب – شاهین‌دژ حوالی گردنه «مایین‌بلاغ» تا روستای «گوی‌آغاج» به‌ دلیل نداشتن زنجیر چرخ قادر به تردد نبوده و گرفتار برف شده بودند.

او به ایرنا گفت: راهداران اداره‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تکاب و شاهین‌دژ پس از سه ساعت برف‌روبی و نمک‌پاشی مداوم، موفق به بازگشایی این محور شدند و توانستند خودروها را برای ادامه مسیر هدایت کنند.

رییس اداره راهداری و حمل ونقل جاده‌ای تکاب اظهار داشت: این خودروها، نکات ایمنی برای تردد در جاده برفی را رعایت نکرده و فاقد زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی بودند که همین امر موجب انحراف تعدادی از آنها از مسیر و مسدود شدن جاده شده بود.

یدبیضا ادامه داد: راهداران تکاب و شاهین‌دژ تا خروج کامل خودروهای گرفتار شده در برف از گردنه سخت‌گذر «مایین‌بلاغ» و روان‌شدن تردد در این محور، در چند نوبت جاده را برف‌روبی کرده و تا بامداد امروز/سه‌شنبه/ به رانندگان و مسافران خدمات راهداری ارائه کردند.

او تاکید کرد: با توجه به تداوم بارش برف، لازم است رانندگان و مسافران برای تردد در محور تکاب – شاهین‌دژ به‌طور حتم از زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی استفاده کرده و سوخت کافی و لباس گرم به‌ همراه داشته باشند.

گفتنی است؛ بارش برف از عصر دیروزدوشنبه در تکاب آغاز شده و همچنان ادامه دارد؛ ارتفاع برف در گردنه‌ها و مناطق روستایی این شهرستان به ۳۰ سانتی‌متر می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست