اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : نایب رییس اول کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: سیل اتفاق افتاده طی یک ماه اخیر در استان های مختلف کشور با وجود خسارت های زیادی که به بخش کشاورزی وارد کرده است، ولی موجب کمبود تولید گندم در سال زراعی جاری نخواهد شد.

جلال محمودزاده افزود : با توجه به بارش مناسب در سال زراعی جاری میانگین تولید گندم در مزارع دیم افزایش خواهد یافت که این امر در نهایت باعث جبران کمبود تولید گندم می شود.

وی با اشاره به بازدیدهای میدانی انجام شده توسط کمیسیون کشاورزی مجلس از مناطق سیل زده اضافه کرد: براساس برآوردهای انجام شده خسارت ناشی از سیل در بخش گندم کشور بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن پیش بینی شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های دامی و ارزان بودن قیمت گندم نسبت به آن، امکان مصرف بخشی از گندم تولیدی کشور در دامداری‌ ها نیز وجود دارد که این امر نیز می تواند میزان گندم کشور را با مشکل مواجه کند.

به گزارش ایرنا سالانه ۱۴ میلیون تن گندم در کشور تولید می شود که بیش از ۱۰ میلیون تن آن توسط دولت از کشاورزان خریداری می شود.

بارش های سیلابی در طول یک ماهه اخیر موجب درگیر شدن ۲۶ استان با عواقب سیل شده و خسارتی زیادی را به بخش کشاورزی کشور وارد کرده است.

شورای عالی اقتصاد نرخ تضمینی گندم را در سال زراعی ۱۳۹۶- ۱۳۹۵ حدود ۲٫۴ درصد افزایش داد اما در سال ۱۳۹۶-۱۳۹۷ با وجود انتظار افزایش نرخ از سوی گندمکاران، ملاک خرید به میزان هر کیلوگرم ۱۳ هزار ریال در نظر گرفته شد و برای سال ۱۳۹۷- ۱۳۹۸ نیز ۱۷ هزار برای هر کیلوگرم تعیین شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست