اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در زمینه وقوع افت دما طی روزهای آتی، به کشاورزان، دامداران و صاحبان واحد‌های تولیدی گلخانه‌ای هشدار داد.

اکبر کرامتی در این باره اظهار کرد: از کشاورزان، دامداران و صاحبان واحد‌های تولیدی گلخانه‌ای و پرورش قارچ خوراکی استان درخواست شده تا تدابیر لازم را در راستای تامین سوخت و گرمای مورد نیاز واحد‌های خود و مدیریت بهینه انرژی اعمال کنند.

او ادامه داد: با توجه به اطلاعیه‌ای اداره کل هواشناسی و الگوی تغییرات دمایی تا روز شنبه؛ با نفوذ توده هوای سرد به منطقه، طی روز و شب شنبه کاهش محسوس حدود ۵ درجه ای دما برای اغلب نقاط آذربایجان غربی رخ داده است.

کرامتی بیان کرد: لذا طبق اطلاعیه معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، با توجه به افت دمای هوا در طی روز‌های آینده واحد‌های تولیدی گلخانه و پرورش قارچ و باغات باید  از کارکرد درست سیستم های حرارتی واحدهای گلخانه ای و پرورش قارچ خوراکی اطمینان حاصل کرده و مخصوصاً دمای شبانه واحد های تولیدی کنترل شود.

رییس جهاد کشاورزی گفت: سوخت مورد نیاز واحد های گلخانه و قارچ خوراکی تامین و ذخیره شود. جهت ایجاد حرارت یکسان در تمام فضای داخل گلخانه حتماً فن های سیرکولاتور روشن باشد. همچنین جهت جلوگیری از افت دما، دریچه های ورودی و خروجی  در سالن های تولیدی گلخانه و قارچ خوراکی کنترل، و از بسته بودن آنها اطمینان حاصل شود.

او ادامه داد: در باغات نیز تا زمان رفع خطر سرمازدگی از هرس درختان میوه خود داری گردد و در مکان هایی که به کشت نشا وسبزی های زیر پوشش نایلونی اقدام شده است نسبت به کنترل و بازبینی پوشش اقدام شود.

گفتنی است؛ بر اساس بررسی آخرین نقشه های پیش یابی و با ادامه فعالیت سامانه بارشی، تا اوایل هفته آینده به تناوب شاهد بارش باران و برف و وزش باد گاهی شدید در سطح استان خواهیم بود که با کولاک برف، لغزندگی و کاهش دید درجاده های کوهستانی استان همراه خواهد شد و از نظر دمایی نیز با ریزش هوای سرد به منطقه، شاهد افت دما در اغلب نقاط استان خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست