اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان غربی، رها شدن فاضلاب تصفیه نشده صنعتی و شهری در عرصه های طبیعی را از عوامل جدی تهدید کننده محیط زیست دانست و گفت: این مسئله نیازمند اقدامات جدی و ویژه از سوی سازمان ها و دستگاه های متولی و مرتبط است.

حسین مجیدی، در چهارمین همایش حقوقی سازمان حفاظت محیط زیست که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، معاون حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم دادستان کل کشور، و دادستان های مراکز استان‌ها و مدیران کل حفاظت محیط زیست سراسر کشور بصورت وبینار برگزار شد، حضور یافت.

مجیدی در این همایش با اشاره به  وجود ۶۷۰ هزار هکتار از اراضی ملی در قالب ۸ منطقه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در استان آذربایجان غربی خواستار نگاه ویژه به این استان شد.

او طرح دعاوی توسط ادارات کل حفاظت محیط زیست نسبت به تصرفات و تعدیات اراضی که تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست هستند را از چالش های جدی حقوقی این حوزه دانست و افزود  مطابق ماده ۱۶ قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست ، ادارات کل حفاظت محیط زیست به عنوان دستگاه متولی و بهره بردار شناخته شده اند و بدیهی است تصرف و تعدی به اراضی در تضاد با رعایت حقوق ذاتی و رسالت بهره بردار و حفاظت کننده است. 

او رها شدن فاضلاب تصفیه نشده صنعتی و شهری در عرصه های طبیعی را از عوامل جدی تهدید کننده محیط زیست دانست و تاکید کرد: نیازمند اقدامات جدی و ویژه  از سوی سازمان ها و دستگاه های متولی و مرتبط در این حوزه هستیم زیرا آلودگی محیط زیست ارتباط مستقیم با سلامتی افراد جامعه دارد و این امر از مصادیق حقوق عامه است .

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی با اشاره به چالش های قانون بکارگیری سلاح توسط محیط بانان گفت: محیط بانان ضابطین خاص دادگستری هستند و حمایت های قانونی مجموعه های قضایی می بایست به گونه ای باشد که حافظان محیط زیست در انجام وظیفه قانونی شان احساس امنیت داشته باشند.

گفتنی است؛ خبرگزاری کردپرس، پیشتر در گزارشی با عنوان مزارع آلوده به فاضلاب در آذربایجان غربی و تهدید وبا/ مصوبات چرا اجرا نمی شوند؟ از تاخیر چندین ساله در اجرای مصوبات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در خصوص جلوگیری از آبیاری مزارع با فاضلاب تصفیه نشده، در آذربایجان غربی انتقاد کرد و خواستار ورود واحد پیشگیری از وقوع جرم دادگستری می تواند با ورود به این موضوع در راستای احقاق حقوق عامه شد.

بعد از نشر این گزارش در کردپرس، دستگاه قضا در آذربایجان غربی به معضل آبیاری مزارع با فاضلاب ورود کرد و رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی هم از جلوگیری از آبیاری مزارع صیفی با فاضلاب خام تصفیه نشده که تهدیدی علیه سلامت عمومی شهروندان ارومیه است با ورود دستگاه قضایی استان معرفی و ارگان های کم کار به دادستانی خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست