اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: تاکنون بیش از ۴۴۰ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در استان زیر بار ترافیک رفته است.

محسن حمزه لو در دیدار با محمدرضا کدخدازاده معاون ساخت و توسعه راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، با بیان اینکه تاکنون بیش از ۴۴۰ کیلومتر از کریدور بزگراهی غرب کشور در استان با ۱۷ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده، به اتمام رسیده و زیربارترافیک رفته است، افزود: امسال ۱۴ کیلومتر از این محور تکمیل و به بهره برداری می‌رسد، با بهره مندی از این ۱۴ کیلومتر، تنها حدود ۵۴ کیلومتر از کل طرح باقی می‌ماند.

وی اظهار کرد: کریدور بزرگراهی غرب کشور به طول یک هزار و ۵٣٠ کیلومتر، مرز بازرگان در شمالی ترین نقطه این استان را به بندر امام خمینی در استان خوزستان متصل می‌کند که ٣٠ درصد این شبکه حمل و نقل جاده‌ای به طول ۵۳۱ کیلومتر در آذربایجان غربی قرار دارد.

حمزه لو با بیان اینکه ۳۰ پروژه راهسازی در قالب هفت طرح ملی در این استان در دست اجرا قرار دارد، گفت: این هفت طرح در محورهای نقده – پیرانشهر – تمرچین، میاندوآب – شاهین دژ – تکاب، نقده – محمدیار – بناب، پیرانشهر – سردشت، سلماس – صوفیان و ایواوغلی – گیت منطقه آزاد ماکو در حال اجرا هستند.

وی همچنین با اشاره به اینکه این طرح ها شامل ۲۰۷ کیلومتر از محورهای ارتباطی استان بوده که تاکنون ۴۰ کیلومتر آن به اتمام رسیده است، افزود: تاکنون ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به روز برای اجرای این پروژه ها هزینه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: تامین اعتبارات و قیر لازم جهت اتمام طرح های راهسازی در راستای آماده سازی مسیرها برای تردد زائران اربعین در اولویت راه و شهرسازی است.

حمزه لو ادامه داد: موقعیت جغرافیایی و محدودیت فصل کاری در این استان لزوم توجه بیش از پیش را می طلبد تا طرح های راهسازی در سریعترین زمان ممکن اجرایی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست