اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی در خطبه های نماز جمعه امروز ارومیه در واکنش به موضوع دستگیری های اخیر و اخبار منتشره در فضای مجازی گفت: متأسفانه در عرصه فضای مجازی بدگویی، تهمت و افترا رواج پیدا کرده است و این در حالی است که خداوند در آیات قرآن‌کریم فرموده است: ای کسانی که ایمان آورده‌اید از ظن و گمان بد بپرهیزید که بسیاری از آنان گناه هستند و در زندگی مردم تجسس نکنید و در مسائل خصوصی مردم سرک نکشید و فضولی نکنید چرا که تجسس در زندگی خصوصی مردم در مکتب اسلام ممنوع است و حتی در برخی مسائل عمومی نیز بسیاری از افراد حق دخالت ندارند و مراجع قانونی و ذیصلاح وظیفه رسیدگی دارند فلذا هر کسی نباید در امور دیگران دخالت کند.

حجت الاسلام سید مهدی قریشی افزود: زمانی در کشور رسم شده بود که از مسئولین می‌پرسیدند فرزندت کجاست؟ و این کار بسیار نادرستی بود و شاید فرزند مسئولی خدایی ناکرده معتاد یا مریضی خاصی داشته باشد و نمی‌خواهد مردم بدانند، در هر صورت، چه بگوید و چه جواب ندهد در هر دو حالت آبروی فرد در خطر می‌افتد فلذا تجسس در زندگی افراد کار درستی نیست و باید از آن پرهیز شود.

او خاطر نشان کرد: ممکن است مسئولی از بیت‌المال سوءاستفاده کرده باشد و یا مرتکب خیانت شده باشند که در این صورت افرادی که وظیفه دارند باید بررسی کنند و وظایف نظارتی و قضایی خود را انجام دهند و هر کسی نباید در این مسائل دخالت کند حتی افراد اجازه غیبت، دخالت و آبروریزی ندارند فلذا باید در این مسائل بخوبی دقت کنیم و مرتکب معصیت نشویم.

وی افزود: متأسفانه در فضای مجازی افرادی با انتشار مطالبی نادرست و غیرواقع دست به آبروریزی و حتک حیثیت افراد می‌زنند که امکان دفاع نیز در آن وجود ندارد و اصولاً امکان پاسخگویی و دفاع در چنین فضای بزرگ و متنوعی وجود ندارد فلذا باید بسیار مراقبت کرده و از انتشار مطالب غیرواقع و تهمت و افترا به افراد اجتناب کرد.

او در ادامه سخنان خود با اشاره به روایتی از امام حسین (ع ) گفت: اگر مومنی به برادر مؤمن خود تهمتی بزند ایمانی که در قلب اوست به مانند نمکی که در آب حل می‌شود از بین می‌رود فلذا نباید در گفتار تهمت و بهتان وجود داشته باشد و در فضای مجازی نیز منتشر نشود.

جت الاسلام سیدمهدی قریشی با بیان اینکه انقلاب اسلامی، معجزه قرن بود و با به چالش کشاندن شرق و غرب،الگویی برای مبارزان و مقاومت شد،افزود: دشمنان به واسطه قدرت ایران از آن نفرت دارند.

وی با تاکید براینکه ۲۲ بهمن و سالروز پیروزی انقلاب باید هرساله پرشورتر زنده نگه داشته شود،گفت: باید با تدابیر اعلام شده در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کنیم و اقتدار خود را به نمایش بگذاریم.

حجت الاسلام قریشی بااشاره بر اهمیت حفظ حجاب در بانوان خاطر نشان کرد: عده ای حجاب را مانع پیشرفت زنان می‌دانند اما واقعیت این است که حفظ حجاب، بانوان را از خودنمایی‌های بی بند و بار نجات و سبب پیشرفت بانوان می‌شود.

امام جمعه ارومیه ادامه داد: بانوان در خانواده محور هستند و خانواده مقدس ترین و پر برکت ترین مبنا و نهاد است که انسان تربیت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست