اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : وزیر کار گفت: ۶ ماه نخست امسال ۶۰۹ هزار شغل خالص در کشور ایجاد شد.
محمد شریعتمداری ضمن حضور در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بیمارستان ۳۲ تخت خوابی خوی افتتاح شد، اظهار کرد: سال‌ها از آغاز ساخت و ساز این پروژه می گذرد و مردم منتظر بهره برداری از آن بودند که می‌توانند از فردا استفاده کنند.
وزیر کار با بیان اینکه خوی هر روز نسبت به گذشته از نظر شاخص‌های بهداشت و درمان در وضعیت بهتری قرار می‌گیرد، ادامه داد: بیمارستان آیت الله خویی هم در دست احداث است که امیدواریم هر چه سریع‌تر برای بهره‌برداری آماده شود.
وی ادامه داد: این مرکز درمانی با ۶ هزار مترمربع مساحت و ۲ هزار مترمربع فضای بیمارستانی با ۳۲ تخت و صرف هزینه‌ای بالغ بر ۴۰ میلیارد تومان احداث و تجهیز شده است، امکانات درمانی پیشرفته نیز در آن استفاده خواهد شد.
وزیر کار با بیان اینکه میزان مشارکت اقتصادی و جمعیت فعال در جامعه ما قابل ملاحظه است، خاطرنشان کرد: میزان فرصت شغلی در کشور متناسب با نیاز جامعه و جمعیت دانش آموختگان نیست بنابراین برای حل این معضل باید تلاش شود.
وی خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه اول امسال ۶۰۹ هزار اشتغال خالص در کشور به وجود آمده است همچنین اگر سالانه ۱ میلیون شغل ایجاد شود به طور قطع برای حل معضل بیکاری اقدام اساسی انجام می‌گیرد و به شرایط مطلوب در حوزه اشتغال دست می‌یابیم.
وی پرداخت تسهیلات رونق تولید برای صیانت از اشتغال موجود و پرداخت منابعی از صندوق توسعه ملی را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: این اعتبارات در شهرها و روستاهای کشور برای جلوگیری از مهاجرت از روستا به شهر، تخصیص خواهد یافت.
شریعتمداری با اظهار اینکه آذربایجان غربی در جذب اعتبارات این عرصه همواره رتبه یک تا سوم را کسب کرده است، بیان داشت: در مجموع ۱۲ میلیارد تومان باقی مانده و تاکنون ۶ میلیارد تومان پرداخت شده است، از هفته آینده تخصیص منابع مجدد آغاز خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه برای توسعه اشتغال فراگیر طرح‌هایی در دست اقدام است، اظهار کرد: مهارت آموزی در محل کار، کارورزی دانش آموختگان در این راستا اجرا می‌شود؛ یکی از معضل‌های ما این است که دانش آموختگان دارای مهارت کافی نیستند پس نظام مهارت‌افزایی هم در کشور اجرا می‌شود تا جوانان مطابق با نیاز بازار کار آموزش ببینند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست