اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به توجه شخص رییس جمهور به احیای دریاچه ارومیه، گفت: فاز نخست طرح کلی انتقال آب از جنوب استان به پیکره دریاچه تا پایان سال به بهره برداری می‌رسد.

محمد صادق معتمدیان در حاشیه بازدید از محل اتصال کانال انتقال آب سد کانی سیب به رودخانه گدار در گفت و گو با خبرنگاران ، اظهار کرد: در فاز اول که امسال به بهره برداری می‌رسد، ۳۰۰ میلیون متر مکعب و در فاز دوم که ۶ تا هفت ماه پس از مرحله اول زمان می‌برد، ۱۸۰ میلیون متر مکعب آب رهاسازی خواهد شد.

وی اضافه کرد: در مرحله سوم نیز ۱۲۰ میلیون مترمکعب رهاسازی می‌شود که مطالعات آن انجام شده و واگذاری به پیمانکار در دستور کار وزارت نیرو قرار دارد تا زودتر انجام شود.

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با تاکید براینکه بحث دریاچه ارومیه از جمله مهمترین مشکلات زیست محیطی در کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: از همان ابتدا و ماه‌های اول شروع به کار دولت سیزدهم، شخص رییس جمهور محترم توجه ویژه‌ای به موضوع داشت و در نهایت با توجه به ساختار و مسئولیت هایی که واگذار شد، کارها سرعت بیشتری به خود گرفت.

وی‌ در رابطه با خط انتقال آب به دریاچه ارومیه گفت: پس از تونل ۳۶ کیلومتری انتقال آب، یک خط انتقال بتنی ۱۱ کیلومتری نیز آب را وارد رودخانه گدار می‌کند که همگی تا پایان امسال به اتمام می‌رسد.

همدلی و هم افزایی در محرومیت زدایی یک الزام اجتناب ناپذیر است

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به توجه ویژه دولت سیزدهم به مناطق روستایی، گفت: ۱۲۰ روستای این استان در دهه فجر امسال به شبکه سراسری گاز سراسری متصل می‌شوند.

محمدصادق معتمدیان همچنین در جمع مردم روستای گل شهرستان نقده افزود: طرح‌های محرومیت زدایی در روستاها با تلاش دولت سیزدهم، شتاب بیشتری گرفته است.

وی‌ همچنین با اعلام اینکه تمام جمعیت روستایی آذربایجان‌غربی تحت پوشش مراکز بهداشتی قرار دارند، یادآور شد: اینکه همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان‌غربی و حتی برخی روستاهای کمتر از ۲۰ خانوار نیز از نعمت برق بهره مند هستند، نشان از توجه نظام اسلامی به روستاها است.

استاندار آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه دولت به دنبال تثبیت جمعیت روستایی است، اضافه کرد: با ایجاد زیرساخت‌های لازم، زمینه ماندگاری مردم در روستاها فراهم شده و مانع از مهاجرت آنان خواهیم شد.

وی‌ همچنین افزود: دولت سیزدهم در شرایط تحریم‌های ظالمانه از هیچ تلاشی برای ارائه خدمات به مناطق مرزی، محروم، دور افتاده و حتی روستاهای کم جمعیت دریغ نکرده است.

معتمدیان با تاکید بر توجه ویژه‌ به مباحث مسکن و اشتغال زایی در روستاها، تصریح کرد: به دنبال ایجاد دهکده‌های اقتصادی برای فرآوری محصولات تولید شده در روستاها هستیم.

وی در پایان به استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس در جذب اعتبار کمک به محرومیت زدایی اشاره کرده و یادآور شد: همدلی و هم افزایی در محرومیت زدایی یک الزام اجتناب ناپذیر است.

بهداشت و سلامت مردم خط قرمز دولت است

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین گفت: با پیگیرهای انجام شده ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات از طریق بنیاد برکت برای اشتغال‌زایی در روستاهای این استان اختصاص یافت تا در اختیار متقاضیان برای ایجاد شغل قرار گیرد.

محمدصادق معتمدیان در جمع مردم روستای چیانه شهرستان نقده با بیان اینکه توجه به مناطق روستایی و کم برخودار از اولویت‌های دولت سیزدهم است، اظهار کرد: اشتغال‌زایی در روستاها، فرآوری محصولات تولیدی در روستاها و ایجاد مسکن برای تثبیت جمعیت روستایی در دستور کار قرار دارد.

وی‌ ادامه داد: مشکلات مربوط به بهداشت، حوزه آموزشی، آب شرب‌ و طرح‌ هادی روستاهای آذربایجان‌غربی باید بررسی و در اسرع وقت برطرف شود.

استاندار آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه در دهه فجر میزان بهره مندی خانوارهای روستایی استان از نعمت گاز به بیش از ۸۰ درصد خواهد رسید، اضافه کرد: این قول را به مردم می‌دهیم که طبق برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۲ تمام روستاهای بالای ۲۰‌ خانوار به شبکه گاز سراسری متصل‌ شوند.

وی‌ همچنین بر ایجاد زیرساخت‌های مخابراتی و تقویت اینترنت پرسرعت خانگی در روستاها تاکید کرد.

معتمدیان با تاکید بر اینکه بهداشت و سلامت مردم خط قرمز دولت است، گفت: در همین راستا و در عرض سه ماه باید طرح‌ مطالعاتی فاضلاب روستای چیانه نقده به اتمام برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست