اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

 آوای مرز : ماهپاره لاهیجانی نویسنده و محقق مهابادی کتاب آموزش لباس کردی منطقه مکریان را به زبان کردی منتشر کرد.

ماهپاره لاهیجانی نویسنده و عضو انجمن ادبی مهاباد در این خصوص به خبرنگار کردپرس گفت: کتاب آموزش لباس کردی منطقه موکریان با نام ” فیرکاری جل و به رگی ناوچه ی موکریان” چاپ کیان مهاباد و صحافی راهنما تبریز در ۱۳۸ صفحه به زبان کردی، منتشر شده است.

وی افزود: کتاب حاضر دارای ۳ بخش است، که شامل بخش اول دوخت، طراحی، دیزان و الگو لباس های کردی زنانه و مردانه منطقه موکریان از قدیم تا کنون است که به صورت مصور در قالب عکس های رنگی تهیه شده است، بخش دوم نیز به بررسی و کند و کاو مسائل مربوط به پارچه ها، لباس و دوخت و دوز در اشعار شاعران منطقه پرداخته ام.

لاهیجانی ادامه داد: بخش سوم هم در بردارنده فرهنگ است که معنی لغات در حوزه پارچه و دوخت و دوز را شامل می شود.

این نویسنده مهابادی با اشاره به ۴۲ سال فعالیت اش در عرصه خیاطی گفت: تا کنون منبعی مشخصی به لباس کردی نپرداخته است و این کتاب به عنوان اولین کار تحقیقی و میدانی در حوزه آموزش دوخت و مدل لباس کردی منطقه موکریان تالیف شده است.

لاهیجانی در پایان گفت: درمراسم رونمایی از این کتاب که روز دوشنبه ۱۴ آبان  ساعت ۱۶ بعد از ظهر در محل آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد پذیرای علاقه مندان خواهیم بود.

یادآوری می شود؛ از این نویسنده مهابادی سال گذشته کتاب گردآوری اشعار “ملا مارف کوکه ایی”  در قالب یک دیوان کامل منتشر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست