اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: شهادت ۱۷۰ پزشک همکار در استان در ایام کرونا صحت ندارد.

دکتر جواد آقازاده گفت: با استناد به مصاحبه های غیرمسولانه بعضی از اعضای نظام پزشکی، آن را مردود اعلام نموده و خبر منتشر شده مبنی بر شهادت ١٧٠ نفر پزشک همکار در استان را کذب محض دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ضمن تاکید بر جایگاه رفیع و ایثار همکاران پزشک و پرستار در این دوران سخت مردم و مسولان را به رعایت اصول بهداشتی و اجرا محدودیت ها دعوت کرد.

به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی استان، دکتر آقازاده ضمن دعوت از مردم جهت رعایت اصول خود مراقبتی و عدم شرکت در دورهمی ها، اجتماعات، تردد های بی مورد داخل شهری و و مسافرت های بین شهری در شرایط کرونا، بهترین روش پیشگیری را واکسیناسیون عمومی و در خانه ماندن عنوان کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای شروع کرونا تا کنون ۲۰ نفر شهید مدافع سلامت در استان داشتیم.

دکتر ابراهیم حسنی  در گفت و گو با ایسنا گفت: براساس آمار موجود در معاونت توسعه مدیریت،منابع و برنامه ریزی دانشگاه، ازابتدای شروع کرونا در ۱۸ ماه اخیر ۲۰ نفر از کادر بهداشت و درمان و مدافعان سلامت در استان جان خود را از دست داده اند که از بین آنها ۲ نفر پزشک بوده اند. البته این آمار مربوط به کسانی است که پرونده آنها تکمیل و نهایی شده است.ممکن چند نفری نیز در مرحله بررسی مدارک و مستندات باشند.

وی افزود: از این آمار ۵ نفر مربوط به شهرستان ارومیه می باشد و از شهرستان های میاندوآب، مهاباد، سردشت، چایپاره، اشنویه، شاهین دژ، ماکو، پلدشت، نقده، سلماس و پیرانشهر هر کدام یک نفر و بوکان و تکاب هر کدام دو نفر شهید مدافع سلامت داشته ایم.

حسنی تصریح کرد: پرونده تعدادی از مدافعان سلامت نیز در کمیته مربوطه در حال بررسی می باشد که در صورت اعلام نهایی متعاقبا تعداد آنها نیز  اعلام خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه مدافعان سلامت تجلی بخش عشق و ایثار و خدمت به همنوع هستند گفت: حتی از دست دادن یک نفر از مدافعان سلامت نیز برای ما دردناک است.

وی افزود: این تعداد شهید نشانگر تلاش و ایثار مدافعان سلامت می باشد و ما باید قدردان همه تلاشگران عرصه سلامت باشیم که در خط مقدم مبارزه علیه ویروس کرونا نبرد می‌کنند.

حسنی افزود: از همه هم وطنان عزیز تقاضا دارم به منظور حفظ سلامت حود و حانواده هایشان و همچنین ارج نهادن به ایثارگریهای مدافعان سلامت، با رعایت نکات بهداشتی و عدم شرکت در تجمعات یاری گر مدافعان سلامت باشند تا به امید خدا زنجیره انتقال این بیماری منحوس در جامعه قطع شود.

گفتنی است پیشتر دکتر جنگی یکی از اعضای نظام پزشکی از شهادت ۱۷۰ پزشک در عرصه سلامت استان در طی بیماری منحوس کرونا خبر داده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست