اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر، علاوه بر بیمه‌های اجباری، بیش از ۴۰ هزار نفر با عنوان مشاغل آزاد در استان تحت پوشش این بیمه قرار گرفته‌اند.

مقصود مقدمی کیا در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تمام اقشار می‌توانند در قالب سه نوع پرداخت ۱۲، ۱۴ و ۱۸ درصد کمترین میزان حقوق، تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.

وی اضافه کرد: در این خصوص، طی یکسال گذشته ارتقای قابل ملاحظه‌ای در آمار داشته و توانسته‌ایم چندین هزار نفر را از این طریق بیمه کنیم.

۳۸۹ هزار بیمه شده اصلی تامین اجتماعی در آذربایجان‌غربی

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۳۸۹ هزار بیمه شده اصلی تامین اجتماعی در آذربایجان غربی وجود دارد که با احتساب خانواده‌هایشان، تعداد کل جمعیت تحت پوشش تامین اجتماعی به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد.

نسبت پشتیبانی در آذربایجان غربی حدود ۲ درصد کمتر از استاندارد

مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه نسبت پشتیبانی در این بیمه باید بین ۶ تا ۶.۵ باشد، ادامه داد: این رقم در حال حاضر در استان ۴.۸ است که باید سعی کنیم با اجرای طرح‌های بیمه‌ای، این رقم را که در برخی اوقات حتی به عدد ۹ نیز رسیده است، ارتقا دهیم.

مقدمی کیا یادآور شد: نسبت پشتیبانی به تعداد افرادی که بیمه پرداخت می‌کنند نسبت به تعدادی که از تامین اجتماعی حقوق دریافت می‌کنند، اطلاق می‌شود.

بیش از ۸۰ هزار نفر از تامین اجتماعی حقوق دریافت می کنند

وی گفت: در حال حاضر حدود ۵۳ هزار نفر به عنوان بازنشسته، بیش از سه هزار نفر به عنوان از کار افتاده و نزدیک ۲۵ هزار نفر به عنوان بازمانده افراد فوت شده از تامین اجتماعی این استان حقوق دریافت می‌کنند.

مقدمی کیا افزود: طبق این آمار، بیش از ۸۰ هزار نفر از تامین اجتماعی استان آذربایجان غربی حقوق دریافت می‌کنند.

اجرای طرح ۳۰ – ۷۰ در تامین اجتماعی آذربایجان غربی

مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به خدمات ارائه شده از سوی تامین اجتماعی استان طی یکسال گذشته به افراد و خانواده های تحت پوشش اضافه کرد: در این راستا، طرح ۳۰ – ۷۰ در استان اجرایی می‌شود که در قالب آن، ۳۰ فعالیت، ۷۰ درصد بار مراجعه به ادارات تامین اجتماعی را کم می‌کند.

مقدمی کیا اظهار کرد: در حال حاضر، قریب به اتفاق خدمات تامین اجتماعی در کشور و به تبع آن، آذربایجان غربی به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که بار مراجعات به ادارات زیرمجموعه را بشدت کاهش داده است.

وی ادامه داد: هم اکنون، ۳۸ درصد جمعیت آذربایجان غربی و ۵۸ درصد جمعیت شهری استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که مراجعه حضوری این افراد به ادارات تامین اجتماعی بسیار زیاد بود و با اجرای طرح‌های مبتنی بر موبایل، این مراجعات روز به روز کاهش می‌یابد.

مقدمی کیا یادآور شد: همچنین در ماه‌های اخیر، طرح ملاقات حضوری با افراد دارای مشکل در حوزه تامین اجتماعی در استان کلید خورده و افراد با حضور همه کارشناسان مربوطه در سازمان حاضر می‌شوند، مشکل آنان به صورت کامل مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و مشکل این افراد حل می‌شود.

مدیر کل تامین اجتماعی آذربایجان غربی در بخش دیگری با اشاره به سیاست‌های ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب در حوزه تامین اجتماعی افزود: این سیاست‌ها با هدف ایجاد نظام تامین اجتماعی جامع، یکپارچه، شفاف و کارآمد از سوی معظم له ابلاغ شده که در صدد اجرایی کردن کامل آنها هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست