اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ۱۳۵ هزار دانش آموز استان در مدارس ناایمن مشغول به تحصیل هستند.

 قهرمان رضایی چهارشنبه شب در جلسه شورای آموزش و پرورش استان که با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، افزود: با وجود تلاش‌ها و تکاپوی دولت برای رفع محرومیت این میراث نامیمون گذشته از چهره مدارس و فضاهای آموزشی آذربایجان غربی همچنان ۲۱ درصد مدارس استان نا ایمن هستند.

وی افزود: ۱۳۵ هزار دانش آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند و ۱۷.۱ درصد این فضاها نیازمند مقاوم سازی و ۳.۸ درصد آنها نیاز به تخریب، بازسازی و نوسازی دارد.

رحمانی اضافه کرد: هم اکنون در استان در قالب مدارس سنگی با ملات ۲۹۳ کلاس وجود دارد و مدارس کانکسی ۳۲۰ مدرسه را شامل می‌شود که از این تعداد ۱۲۰ مدرسه دارای دانش آموزان بالای ۲۰ نفر هستند.

وی با بیان اینکه در این راستا در کشور طرحی از سال مالی ۱۴۰۱ آغاز شده است، ادامه داد: این طرح به نام شهید دانش آموز رضا پناهی اجرا می‌شود و شیوه نامه اجرایی آن نیز ابلاغ و اطلاعات لازم نیز جمع آوری و اجرای آن از امسال آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه برقراری عدالت منطقه‌ای و آموزشی در استان دارای اهمیت است، اظهار کرد: در شهر ارومیه مدارس سه شیفته داریم که برخی حتی به صورت کلاس‌های کانکسی اداره می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش در سفری ۲ روزه و با هدف بازدید از روند اجرای پروژه مهر، افتتاح مجتمع بزرگ آموزشی، پرورشی و تفریحی بوتراب خوی، شرکت در شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی و بررسی مسائل و مشکلات آموزشی عصر چهارشنبه به این استان سفر کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست