اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز / عبدالسلام معروفی : کشور ایران و به تبع آن آذربایجان غربی کلکسیونی از همه زیبایی ها طبیعی، تاریخی، سنت، فرهنگ و مردمانی است که ریشه همه آنها در اساس یکی است، «ایران»!

از لهجه زیبای گیلک ها و شالیزارهای خرامان شان تا سخت کوشان آذری و راسخان لر گرفته تا بلوچ های صاف و صادق و کردهایی که چونان شاهو و دالاهو سینه سپر ایران کرده اند؛ همه و همه تار و پودهای یک نقش خوش رنگ بافته شده بنام «ایران» « سرزمین اقوام و مذاهب و زیبایی ها » هستند که شاید تمایزها و تفاوت هایی با هم داشته باشند اما در نهایت سرزمین و پرچم شان یکسان و یک رنگ است.

کمتر کشوری در جهان مانند ایران و کمتر استانی مثل آذربایجان غربی وجود دارد که این همه زیبایی، تنوع و فرهنگ های متنوع را در دل خود داشته باشد و نیز بی مثال است وجود این همه مردمان با انگاره ها، باورها، اعتقادات ، ارزش ها و لباس و زبان های متفاوت و در عین حال متحد ؛ درست مصداق نظریه مشهور «وحدت در عین کثرت و کثرت در عین وحدت» است.

بسیاری از فرهنگ دوستان و دلسوزان به فرهنگ و تمدن ایرانی بر این باورند که نسبت به نگهداشت و انتقال ارزش های فرهنگی، زبان، لهجه، لباس و بسیاری انگاره های قومیت های مختلف ایرانی آنگونه که شایسته است توجهی نمی شود و به همین دلیل نوعی مرگ تدریجی این داشته های گرانبها را شاهد هستیم.

وقتی نوای انقلاب وزیدن گرفت این استان هم مثل همه استان های این سرزمین لبیک به رهبر کاریزمای سر داده شد و اقوام مختلف این منطقه رنگین همدوش هم در صف مبارزه با طاغوت برخواستند و از شمالی ترین شهرش یعنی ماکو تا جنوبی ترین آن سردشت و تکاب پرچم انقلاب بدست گرفتند و ندای استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی سر دادند.

۴۰ سال قبل اقشار مختلف مردم این استان با اتحاد و همبستگی خود توانستند به حکومت ناعادلانه و طاغوتی پهلوی پایان داده و استقلال و آزادی را همراه با مردم این سرزمین برای ایران اسلامی به ارمغان بیاورند.

مردم آذربایجان غربی همدوش با مردم ایران برای دست یافتن به این هدف بزرگ و استقرار نظام جمهوری اسلامی فداکاری ها و از خودگذشتگی های زیادی را انجام دادند و هزاران نفر از جوانان این مرز و بوم جان خود را در راه این انقلاب فدا کردند.

ایران کشوری است پهناور و دارای تمدنی با سابقه بسیار طولانی که قبل از سکونت اقوام آریایی اقوام دیگری در این سرزمین روزگار می گذرانده اند و شاهد این مدعا آثار بدست آمده با سابقه طولانی چون شهر سوخته زابل یا تپه های سیلک کاشان و … اما پس از سکونت اقوام آریایی تا به امروز این سرزمین قوم یکپارچه ای به خود ندید زیرا موقعیت مکانی این سرزمین به گونه ای است که محل تاخت و تاز اقوام مختلف قرار گرفته و اکنون قومیت های گوناگونی در این کشور زیست می کنند.

۴۰ سال از آن روزها می گذرد ؛ هر چند مشکلات زیادی در چند سال اخیر در کوچه و خیابان ، معابر و مجالس و خانه های مردم از قبل اشتغال و اقتصاد و همچنین بیکاری و معیشت دیده می شود اما به رغم همه فشارها و بی عدالتی ها تاکنون مردم از آرمان های ۴۰ ساله خود  دفاع کرده و هر کجا و در هر برهه ای از زمان لازم بوده ، در صحنه ها حضور یافته اند و این همان ۴۰ سال همدلی در آینه اقوام و مذاهب است.

انقلاب اسلامی با تکیه بر ارزشها و اعتقادات اسلامی با هدف والای استقرار و سیطره ی قوانین و موازین الهی در کلیه ی شئونات حیات فردی و اجتماعی مردم ایران رخ داد  ، این انقلاب از یک سو سبب رویکرد به این رشد گرایش های معنوی و تضعیف اندیشه ی مادی گرایان و ملی گرایان شد و از سوی دیگر الگوی مبارزاتی اسلام تحت ستم در نقاط مختلف جهان گردید. این ارزشها محقق نشد مگر با تکیه بر اتحاد و وحدت کلمه ی همه‌ی آحاد ملت ، و اقوام و مذاهب در همه این ۴۰ سال ، وحدت و اتحاد سنگ بنای قوام جوامع است، اتحاد و همگرایی جامعه ایران اسلامی با توجه به داشتن الگوهای درونی و معنوی می تواند پیوند عمیق و پایدار در بین ارکان نظام و آحاد جامعه برقرار کند و دین اسلام راهبردهای سازنده تری برای تحقق اتحاد و همگرایی و وحدت همه جانبه جوامع بشری می باشد.

امروز دشمنان اسلام و ایران اسلامی که به دنبال تفرقه و اختلاف در کشورمان هستند و می خواهند به امنیت و آرامش این مملکت دینی ضربه بزنند، بحث تفرقه بین اقوام مختلف را در برنامه خود قرار داده اند.

همانگونه که  دشمن ، غرب ضد انقلاب و مزدور، نه شیعه می شناسد و نه سنی، امروز استکبار و سران تروریست پرور درصدد ایجاد تفرقه و جنگ داخلی بین اقوام و قومیت های کشورمان دارند، زیرا آن ها چشم دیدن وحدت و انسجام ملی ایران اسلامی را ندارند.

کرد ، لر ، عرب ، آذری ، بلوچ و فارس و از نظر دینی نیز دین زرتشت ، آشوری ، ارمنی ، مسیحی و مسلمان، ایرانیان این سرزمین را تشکیل می دهند و از دیرباز تاکنون نیز هدفی مشترک برای معرفی کشوری موفق به عنوان الگویی برای آزادیخواهان جهان مملو از صلح و امنیت را دنبال کرده اند و افتخار بزرگ هر ایرانی امروز ، همان ایرانی بودنش است.

امروز انقلاب اسلامی به رهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی بستر امنی برای دفاع از مظلومان جهان و عنصری موثر برای مقابله با ظلم و استکبار جهانی و گروه های تروریستی و تکفیری است.

گرچه قومیت های متعددی در ایران زندگی می کنند اما همه ایرانی بوده و در سایه حکومت اسلامی هستند و همه اقوام چه کرد، چه عرب، چه آذری و چه بلوچ همه و همه با وحدت کلمه و دنباله روی با آرمان های شهدا و پیروی از ولای  فقیه در میهن اسلامی زندگی کرده و توطئه های دشمن را برای ایجاد فاصله بین خود و نظام ناکام  گذاشته و خواهند گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست