اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : پس از مرگ دو تن از زلزله زدگان خویی به دلیل وسایل گرمایشی غیر استاندارد در چادر، ظهر امروز نیز ٢ چادر اسکان اضطراری مردم زلزله زده دچار حریق شد و علیرغم تشکیل چندین ستاد مدیریت بحران هنوز وعده استقرار کانکس برای مردم زلزله زده عملی نشده است.به گزارش کردپرس،  یک هفته پس از زلزله ۵.٩ ریشتری خوی، ۴۰ هزار دستگاه چادر توزیع شده و ۷۱ کمپ اسکان اضطراری در شهر ایجاد شده است، اما هنوز هم مردم نمی توانند خانه‌های خود را ترک کنند و بروند و متاسفانه خبرهایی مبنی سرقت اموال مردم به گوش می رسد.

تامین لوازم گرمایشی استاندارد با وجود سرمای شدید در منطقه ضروری است. این در حالی است که مردم در سرمای زیر صفر درجه که در شب ها به منفی ۷ درجه هم می رسد، در چادرها و اغلب  با وسایل گرمایشی غیر ایمن زندگی می کنند.

ظهر امروز یکشنبه،  ٢ چادر اسکان اضطراری در شهرک ولیعصر خوی دچار حریق شد. خوشبختانه این حادثه هیچ خسارت جانی در پی نداشت اما قطعا تکرار این حادثه می تواند خطرآفرین باشد.

شب گذشته نیز مدیر حوادث و فوریت های پزشکی آذربایجان غربی از مرگ مادر و پسری زلزله زده به دلیل گازگرفتگی ناشی از مصرف زغال در چادر خبر داد و گفت: بیش از ۱۰۰ نفر چادرهای امدادی دچار مسمومیت شده اند.

پیشتر نماینده خوی با اشاره به وضعیت نامطلوب اسکان مردم زلزله‌زده خوی در چادر و نقاط ضعف موجود در تامین امکانات لازم برای حوزه بحران این منطقه، از قول رییس جمهور برای تامین کانکس مورد نیاز زلزله‌زدگان خوی خبر داده بود، اما تا کنون خبری از اسقرار کانکس در مناطق زلزله زده خوی نشده است!

امروز رییس جمهور در بازدید سرزده از مناطق زلزله زده و شرکت در جلسه مدیریت بحران این شهرستان گفت: ایجاد ۱۱۰ اردوگاه اسکان موقت در مناطق زلزله زده شهرستان خوی در شرایط بحرانی کارنامه خوبی است که باید یک الگو در مدیریت بحران محسوب شود.

رییسی تاکید کرد: مراحل نوسازی باید هرچه سریعتر آغاز تا شرایط لازم برای بازگشت مردم به زندگی عادی در منطقه فراهم شود.

این رسانه پیشتر در گزارشی با نام وقتی بحران جایش با فاجعه عوض می شود! به خطرات احتمالی اسکان در چادر اشاره کرده و نوشته بود: «سرما در شب ها بی رحم تر هم می شود. زمستان های خوی، شوخی ندارد، سرما تا مغز استخوان آدم می رود، برف هم که ببارد دیگر نور علی نور می شود. حالا با این وضعیت مگر می شود در چادرهای امداد با چند پتو که به مردم داده اند، سر کرد؟! تجربه آتش سوزی چادر زلزله زدگان کرمانشاه هنوز از یادمان نرفته، حالا مردم خوی مانده اند زندگی سخت در چادر!»

زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر ساعت ۲۱:۴۴ هشتم بهمن ماه شهر خوی در شمال آذربایجان غربی را لرزاند. در این زمین لرزه بیش از ۹ هزار واحد مسکونی آسیب دیده که خسارت های وارد شده به آنها بین ۲۰ تا ۸۰ درصد بوده است. همچنین دراین زمین لرزه، علاوه بر فوت سه نفر از هموطنان، بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر مصدوم شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست