اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: تالاب های استان از وضعیت مطلوبی برخوردارند و فرآیند آبگیری آنها آغاز شده است و تا اوایل سال آینده، تالاب های استان خصوصا تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه بصورت کامل آبگیری خواهند شد.

 سعید شهند با اشاره به اهمیت تالاب ها در چرخه زندگی انسان ها و کره زمین گفت:  پس از اکوسیستم های مرجانی، مهمترین ، با ارزشترین و پرکاربرد ترین اکوسیستم های جهان، اکوسیستم های تالابی هستند که ارزش اکولوژیکی آنها  ١٠ برابر جنگل ها است .

شهند در خصوص موقعیت استان آذربایجان غربی از لحاظ وجود اکوسیستم های تالابی افزود: وجود ۴۰ تالاب ثبت شده در استان و ۶ تالاب بین المللی که در قالب ۴ سایت عضو کنوانسیون رامسر هستند، نشان از جایگاه پر اهمیت این استان در اکوسیستم های تالابی کشور دارد.

او بیان کرد: در سال های اخیر برای حفاظت و احیای تالاب های استان، برنامه مدیریت جامع تالاب ها تدوین و تصویب شده است که امیدواریم با اجرای دقیق این برنامه ها شاهد گسترش فرصت‌های بهره ‌برداری پایدار از تالاب ها مانند گردشگری و رونق معیشت جوامع محلی باشیم که نتیجه آن جلب توجه عموم مردم و مشارکت فعالانه  آنها در حفاظت  و احیای این اکوسیستم های ارزشمند خواهد بود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی ضمن قدردانی از مشارکت و همراهی شرکت آب منطقه ای استان در تامین حق آبه زیست محیطی تالاب های استان گفت: وضعیت تالاب ها و زیستگاه های آبی استان نسبت به سال های گذشته در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد به طوری که بیش از ۷۰ درصد عرصه تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه آبگیری شده و فرآیند آبگیری آنها همچنان ادامه دارد و پیش بینی می شود تا پایان بهمن ماه  سالجاری این میزان آبگیری به حداکثر ظرفیت این تالابها برسد که این امر در نوع خود با توجه به شرایط بارش های سال جاری قابل توجه است

 به گفته شهند؛ تامین حقابه تالابها و آبگیری آنها در خصوص تمامی تالاب های استان برنامه ریزی شده و در حال انجام است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست