اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: بیش از دو میلیون نفر از مراکز تفریحی، گردشگری استان در ایام تعطیلات نوروزی از این استان بازدید کرده اند.

جلیل جباری در خصوص آخرین آمار گردشگران نوروزی به استان با اشاره به تعداد بازدید کنندگان از مراکز تفریحی و گردشگری استان اظهار داشت: از ۲۸ اسفندماه سال ۹۷ تا ۱۵ فروردین سال جاری دو میلیون و ۹۳ هزار و ۳۸۴ نفر بازدید کردند.

وی افزود: در این مدت ۱۲۸ هزار و ۴۶۵ نفر از موزه‌های استان بازدید کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش قابل توجهی داشته است.

جباری با اشاره به تعداد مسافرانی که در اماکن اقامتی و هتل‌ها اسکان داشتند اضافه کرد: در هتل و هتل آپارتمان‌های آذربایجان غربی بیش از ۱۳۱ هزار نفر اسکان یافته اند که نسبت به مدت مشابه ۱۲ درصد افزایش داشته ایم.

وی با اشاره به اقدامات اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی در ایام تعطیلات نوروزی تصریح کرد: برگزاری نوروزگاه و نمایشگاه صنایع دستی در ارومیه، برگزاری جشن‌های نوروزی در شهرستان‌های استان، راه اندازی اتوبوس گردشگری برای بازدید شهروندان و گردشگران از اماکن و بناهای تاریخی ارومیه و شهرستان‌ها بخشی از اقدامات این اداره کل در راستای آشنایی با فرهنگ و رسوم گذشتگان و بازدید از بناهای تاریخی شهر و استان بوده است.

جباری با تصریح کرد: از جاذبه های تاریخی تخت سلیمان تکاب، قره کلیسا در چالدران، مجموعه شمس تبریزی خوی، حوضچه های تاریخی در مهاباد و مساجد جامع و بازارهای تاریخی سطح استان تا جاذبه های طبیعی از جمله غار سهولان، دریاچه ارومیه، آبشارهای دالامپر و سوله دوکل و… موزه ها و سایر جاذبه های گردشگری بیشترین بازدید کننده ها را داشتند.

وی تاکید کرد: امسال بوم گردی نیز بسیار مورد توجه قرار گرفت که امسال یک هزار نفر از این اماکن دیدن کردند و گرایش مردم به این نوع جاذبه گردشگری افزایش یافته است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست