اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

 آوای مرز : نماینده میاندوآب، شاهیندژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت: اتصال شهرهای تکاب و شاهیندژ به شبکه ریلی در حال پیگیری بوده و اقداماتی نیز برای تحقق آن انجام شده است.

همایون هاشمی در گفت و گو خبرگزاری دولت افزود: نقشه اولیه و مسیریابی جهت اتصال این ۲ شهر در جنوب آذربایجان غربی به خطوط آهن زنجان – تبریز و سنندج – همدان توسط شرکت راه آهن تهیه شده است.

وی با بیان اینکه در این زمینه مکاتبه هایی با وزیر راه و شهرسازی شده، اظهار داشت: تخصیص ردیف اعتباری برای انجام مطالعات اولیه طرح اتصال شاهیندژ و تکاب به شبکه ریلی از کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی درخواست شده که مورد موافقت قرار گرفته است.

هاشمی ادامه داد: با توجه به دور بودن شهرهای شاهیندژ و تکاب از مرکز استان و پایتخت، اتصال این شهرها به شبکه ریلی کشور می تواند مسیر توسعه این مناطق را هموارتر کند.

نماینده میاندوآب، شاهیندژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی گفت: با اتصال تکاب و شاهیندژ به شبکه ریلی کشور بخش مهمی از مشکل راه های دسترسی و ارتباطی این شهرستان ها حل خواهد شد.

به گزارش کردپرس، مسیر خط آهن ۱۸۲ کیلومتری مراغه – میاندوآب – مهاباد – نقده – ارومیه سال گذشته به بهره برداری رسید و آذربایجان غربی را به استان های آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین و بالاخره به مرکز کشور وصل کرد.

شهرهای تکاب و شاهیندژ در فاصله ۸۵ کیلومتری از هم در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و تکاب ۳۰۰ کیلومتر و شاهیندژ نیز ۲۱۵ کیلومتر با مرکز استان فاصله دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست