اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : ایب رئیس قرارگاه تامین امنیت غذایی آذربایجان غربی از ذخیره سازی و خریداری یک هزار و ۱۰۰ تن سیب و پرتقال برای تنظیم بازار میوه شب عید در استان خبر داد.

محمدعلی رحیمی در چهل و سومین جلسه قرارگاه تامین امنیت غذایی استان گفت: اولین محموله پرتقال خریداری شده از شهرستان ساری به مقصد سردخانه‌های شبکه تعاون روستایی استان آذربایجان غربی ارسال شده است.

او افزود: تهیه و تأمین پرتقال جهت تنظیم بازار میوه شب عید با نظارت کارشناسان مدیریت تعاون روستایی و اتحادیه شرکتهای تعاونی روستایی استان انجام شده است.

رحیمی ادامه داد: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار استان میزان سهمیه پرتقال شب عید هزار تن است و در اماکنی که توسط تعاون روستایی اعلام می‌شوند در ایام شب عید عرضه خواهد شد.

نایب رئیس قرارگاه امنیت غذایی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: همچنین ۱۰۰ تن نیز سیب درختی بدین منظور جهت توزیع در ایام عید ذخیره سازی شده است.

رحیمی با تاکید بر نظارت مستمر بر بازار به خصوص گرانفروشی و احتکار توسط قرارگاه امنیت غذایی استان گفت: همچنین باید کمیته فنی میوه زیر نظر کمیته راهبردی قرارگاه ایجاد شود تا کیفیت و میزان میوه های توزیع شده از مبدا تا مقصد را پایش و کنترل کنند تا میوه با کیفیت مناسبی به دست مصرف کننده برسد.

او با اشاره به اینکه توزیع میوه شب عید تا ۵۹ درصد از طریق شبکه هوشمند و سامانه بازرگام انجام می شود، گفت: رصد و پایش روزانه توزیع توسط تعاون روستایی، راه اندازی جشنواره های خرید با هدف عرضه بدون واسطه از طریق سامانه های هوشمند از دیگر اقدامات قرارگاه برای تنظیم بازار میوه شب عید در استان است.

نایب رئیس قرارگاه امنیت غذایی آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه امسال در زمینه ذخیره سازی کالاهای اساسی در کشور و استان مشکلی وجود ندارد، افزود: در صورت نیاز به وفور کالاهای اساسی به صورت هدفمند در بازار عرضه و توزیع می شود و مشکلی در تامین کالاهای اساسی نداریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست