اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی از صدور رای محکومیت قطعی متخلفان در حوزه صدور مجوزهای غیرقانونی معادن در استان خبر داد و گفت: این پرونده با گزارش پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در شعبه ویژه بازپرسی مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفته و پس از انجام تحقیقات کامل و صدور کیفرخواست در دادگاه کیفری ۲ ارومیه رسیدگی قضایی با حضور متهمان و وکلای آنان معمول و رای محکومیت متهمان صادر و پس از تجدیدنظر خواهی متهمان پرونده در دادگاه تجدیدنظر استان مورد بررسی دقیق و همه جانبه قرار گرفته و رای قطعی در این خصوص صادر شده است.

ناصر عتباتی اضافه کرد : در این پرونده ۱۱ نفر از صاحبان مجوز بهره برداری از معادن، کارشناسان حوزه های صنعت، معدن، تجارت، منابع طبیعی و… به لحاظ دریافت رشوه در صدور مجوزهای غیرقانونی برداشت از این معادن در شهرستانهای مهاباد و تکاب به مجازات حبس، جزای نقدی، انفصال از خدمات دولتی و شلاق تعزیری محکوم شده اند.

رئیس شورای قضایی استان با تصریح به اینکه منابع ملی و طبیعی جز حقوق عامه و بیت المال هستند و حفظ و صیانت از آنها تکلیف همگانی،خصوصاً ادارات متولی در این امر می باشد گفت: به هیچ وجه اجازه نمی دهیم تعدادی سودجو با انتفاع غیرقانونی،حقوق عامه را تضییع و به نفع شخصی برداشت نمایند و با افرادی هم که در ادارات و نهادهای متولی در ارتکاب این جرایم و تخلفات مشارکت یا معاونت می کنند با قاطعیت برخورد خواهد شد.

دستور رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی مبنی بر کنترل قیمت سیب بازار شب عید

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی طی دستوری مهم ، ورود دادستانی و سازمان بازرسی استان را به مقوله قیمت گذاری و خرید دولتی سیب برای تنظیم بازار عید را خواستار شد.

ناصر عتباتی با بیان این مطلب اعلام کرد:  اخبار متعددی مبنی بر اینکه تعداد محدودی واسطه با خرید سیب از باغداران استان به قیمت نازل و فروش به قیمت ۲ برابر آن به دولت، موجب افزایش غیر قانونی قیمت و التهاب در بازار شب عید می شوند.

رئیس کل دادگستری استان با تاکید به رعایت الزامات و مقررات قانونی و حفظ مصلحت و منافع مردم و باغداران به مجموعه های دادستانی مرکز استان و بازرسی کل استان دستور داد در راستای حفاظت و صیانت از حقوق عامه و بیت المال و نظارت دقیق بر عملکرد مجموعه ها، از تحمیل هزینه اضافی به خانواده ها و شهروندان در ایام پایانی سال جلوگیری کنند.

عتباتی با بیان اینکه استان آذربایجان غربی به عنوان قطب تولید سیب و تامین کننده اصلی سیب بازار شب عید است  ، تصریح کرد : باید با نظارت و پایش مستمر به نحوه قیمت گذاری و عرضه سیب، امکان بهره مندی اقشار مختلف مردم را از این نعمت الهی فراهم نماییم و همچنین از سودجویی تعدادی واسطه که موجب افزایش بی رویه قیمت میوه شب عید مردم می شوند را .جلوگیری بنماییم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست