اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با تاکید بر چابک سازی مرزها گفت: باید پایانه های مرزی استان به سیستم های هوشمند و مکانیزه مجهز شوند.

ارسلان شکری  در خصوص روند فعالیت پایانه‌های مرزی استان افزود: ضروری است نسبت به چابک سازی مرزها اقدام شود چرا که حضور نهادها و ادارات متعدد در صفر مرزی باعث سنگین شدن حرکت و فرآیندهای مرزی شده است، باید سیستم‌های هوشمند و مکانیزه، جایگزین سیستم‌های فعلی شوند تا از اشغال بی رویه هکتارها زمین جلوگیری کرده و ظرفیت تبادل نیز افزایش یابد.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی مهمترین دروازه ورودی به اروپا و بر سر کریدورهای مهم بین المللی شرق و غرب قرار دارد، گفت: آذربایجان غربی با در اختیار داشتن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک سبب افزایش درآمد ارزی استان و در نهایت کشور شده ازاین‌رو باید مسئولان به‌ویژه مسئولان کشوری به مناطق مرزی توجه ویژه ای داشته باشند.

شکری با اشاره به اینکه از ۲۴  پایانه مرزی کشوری ۵  پایانه مرزی در استان آذربایجان غربی واقع شده است، اضافه کرد: استان نقش قابل توجهی در صادرات بخصوص صادرات غیر نفتی با توجه به وجود پنج پایانه رسمی در کشور ایفا می‌کند، لازم است بر رفع موانع و مشکلات رسوب در پایانه‌های مرزی و تسریع در ترانزیت و عبور و مرور در مرزها تلاش کرد.

وی با تاکید بر کاهش اثرات مدیریت واحد و یکپارچه مرزی در استان عنوان کرد: طرح جامع لجستیک مرزها و انتقال تشریفات غیرضروری در ایست اجباری و صفر مرزی و انتقال به تیرپارک های پس کرانه تا حد زیادی می‌تواند از این توقف بکاهد و از ظرفیت واقعی مرزها برای توسعه صادرات غیر نفتی استفاده شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی گفت: انتقال تشریفات و اقدام غیر ضرور به پس کرانه و استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی در این جهت، مشخص کردن مسیر سبز برای صادرات یخچالی، اجرای طرح‌های جامع حمل و نقل و لجستیک و استفاده از ایزوله‌های نوین که یکی از اقدامات مهم سازمان راهداری و شورای ساماندهی مبادی ورودی و خروجی اقدامات اساسی در ساماندهی مرزها و استفاده از ظرفیت کل مرزها به شمار می‌رود.

شکری در خصوص ساماندهی و ساخت و ساز پایانه‌های مرزی استان نیز افزود: مرمت و بهسازی سالن تجاری پایانه مرزی بازرگان با اعتبار ۷۵ میلیارد ریال به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است و سالن مسافری و محوطه سازی پایانه مرزی سرو نیز با اعتبار بالغ بر ۳۵۰ میلیارد ریال تمام شده و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

وی در خصوص عملیات عمرانی ساخت ساختمان پایانه مرزی رازی شهرستان خوی افزود: احداث ساختمان اصلی تجاری و مسافری این پایانه مرزی به مساحت تقریبی ۹۵۰۰ متر مربع در سه طبقه سازه فلزی با جدیت پیگیری می‌شود بطوری که هم اکنون این پروژه نزدیک به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به این‌که پایانه مرزی رازی در سه فاز اجرا و به پایان خواهد رسید، یادآور شد: فازهای نخست و دوم این طرح در طول سال‌های ۹۸ و ۹۹ به اتمام رسیده و در تلاش هستیم فاز سوم را در آینده‌ای نزدیک مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست