اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رییس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: عده‌ای مصمم هستند تا دستگاه قضایی را به حاشیه بکشانند و از وظیفه اصلی خود دور کنند اما قاضی‌های دادگستری باید بدون توجه به حاشیه‌ها رای قضایی صادر کنند.

ناصر عتباتی روز شنبه در جمع مسوولان و قُضات دادگستری تکاب با بیان اینکه قاضی‌ها، اخلاص و صداقت و پرهیز از هر نوع حاشیه را سرلوحه کار خود در بررسی پرونده‌های قضایی قراردهند، افزود: قضات دادگستری باید هوشیار باشند و بدون توجه به هیچ حاشیه‌ای در مدار قانون حرکت کرده و مطابق مقررات تصمیم بگیرند و رای صادر کنند.

وی بیان‌کرد: بر اساس برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۰ دستگاه قضایی تمام واحدهای قضایی آذربایجان‌غربی از جمله دادگستری‌ها و دادسراها باید به سمت اجرای برنامه‌های ابلاغی استان در زمینه اقدامات پیش‌گیرانه در تولید پرونده قضایی حرکت و از پرونده‌ سازی‌های بی‌دلیل جلوگیری کنند.

رییس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی اظهارداشت: قاضی‌ها در بحث حفظ حقوق  عامه باید از تمام ظرفیت‌های قانونی بهره بگیرند و مسوولانی که در انجام تکلیف قانونی خود کوتاهی می‌کنند و موجب افزایش پرونده در دادگستری می‌شوند را شناسایی و مطابق قانون انجام این امور را از آنان پیگیری کنند.

عتباتی ادامه‌داد: احقاق حق و اجرای عدالت و گرهگشایی از کار مردم تکلیف الهی است که برعهده قضات گذاشته شده و کارکنان دستگاه قضایی باید شکرگزار خداوند متعال باشند که چنین فضیلتی را برای آنها عنایت فرموده است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی باید چنان عمل کند که ملجا و پناهگاه مظلومان و ستم‌دیدگان باشد، اضافه‌کرد: کمبودها و نیازمندی هایی در دادگستری تکاب وجود دارد که دستورات لازم برای رفع آنها صادرشد.

رحمان برخورداری، رییس دادگستری تکاب نیز در این جلسه با برشمردن نیازهای ضروری حوزه قضایی شهرستان گفت: احیای شعبه دادگاه کیفری ۲ از مهم‌ترین نیازهای حوزه قضایی تکاب محسوب می‌شود.

در این جلسه از ۲ نفر از کارکنان دادگستری تکاب با اهدای لوح سپاس از سوی رییس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی تجلیل و قدردانی شد.

رییس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی روز شنبه در سفری یک روزه به تکاب ضمن بازدید از شعبه‌های مختلف دادگستری، دادسرا و شوراهای حل اختلاف ایت شهرستان با قضات و کارکنان حوزه قضایی تکاب دیدار و گفتگو کرد و در برنامه ملاقات عمومی و دیدار مردمی، مشکلات جمعی شهروندان و اهالی این شهرستان درخصوص پرونده های قضایی را بررسی کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست