اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در آذربایجان غربی گفت: تاکنون ۴۱.۷ درصد جمعیت ۱۸ سال به بالا در استان به طور کامل علیه کرونا واکسینه شدند.

 دکتر سید جلیل موسوی، با اشاره به ضریب پوشش دوز سوم واکسن کرونا در جمعیت هدف ۱۸ سال به بالا در استان به ایسنا افزود: تاکنون از این جمعیت هدف ۴۱.۷ درصد دوز سوم را دریافت کرده اند که ارومیه با ۵۱.۹ درصد بیشترین و پیرانشهر کمترین تزریق را داشتند.

او ادامه داد: جمعیت هدف برای تزریق دوز سوم در گروه سنی ۱۸ سال به بالا ۲میلیون و ۴۱۱ هزار و ۹۲نفر است و تاکنون ۹۱.۶ درصد دوز اول و ۸۴.۳ درصد دوز دوم را دریافت کرده اند.

متخصص بیماریهای عفونی جمعیت هدف دریافت واکسن کرونا برای گروه سنی ۵ سال تا ۱۱ سال در استان را ۴۲۵ هزار و ۲۲۴ نفر اعلام کرد،  گفت:  از این جامعه هدف، ۳۰ درصد دوز اول و ۸.۳ درصد دوز دوم را دریافت کردند.

او ادامه داد:  شاهین دژ بیشترین و چالدران کمترین دوز دوم دریافتی واکسن در گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال را داشتند.

دکتر موسوی آمار موارد بستری از ابتدای شیوع کرونا تاکنون را ۹۴ هزار و ۳۲۸ مورد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر ۲۶۹ مورد در بخشهای کرونایی استان بستری هستند.

وی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳ نفر فوتی و ۵۲ مورد بستری جدید پذیرش شده است و ۴۵۷۳ دوز واکسن نیز تزریق شده است.

دبیر قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا در استان نسبت فوتی به موارد تست مثبت را ۲.۱۲درصد اعلام کرد و گفت: تاکنون ۷۵۲۵ نفر در استان بدلیل کرونا فوت و ۳۷۸ هزار و ۳۳۳ مورد بهبود یافته اند.

 بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی تعداد مبتلایان بستری شده در بخش مراقبت های ویژه در استان، به ۱۰۳ نفر رسیده در حالی که این رقم در سه روز پیش از آن، ۴۸ نفر بود.

به دنبال افزایش مبتلایان و بستری شدگان ناشی از کرونا در آذربایجان غربی، کل بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به ۲۶۹ نفر رسید که ٩٨ نفر از آنها مبتلای قطعی تشخیص داده شدند.

بستری شدگان در بخش آی سی یو کرونا در استان نیز که دورقمی شده بود، دوباره از ۱۰۰ نفر در استان فراتر رفته و طبق آخرین آمار، ۱۰۳ نفر در این مراکز بستری هستند. همچنین ۲۶ نفر با استفاده از دستگاه ونتیلاتور در آذربایجان غربی تنفس می کنند.

با فوت ٣ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در آذربایجان غربی طی ۲۴ ساعت گذشته کل فوتی های بیماری کووید ۱۹ در استان به ٧ هزار و ۵۲۵ نفر رسید.

تاکنون بیش از ۳۵۵ هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده اند که بیش از ۱۰ درصد مردم استان را شامل می شود. در حال حاضر مهاباد و پیرانشهر در وضعیت آبی کرونا و چایپاره به تنهایی در وضعیت نارنجی قرار دارد و مابقی شهرستان های استان هم در رنگ بندی زرد کرونا جای گرفته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست