اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز :  رئیس پارک علم فناوری آذربایجان غربی گفت: ستاد اقتصاد دانش بنیان در سطح استان به ریاست استاندار و دبیری پارک علم و فناوری تا پایان ماه جاری تشکیل می شود.

 غلامرضا منصور فر عصر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به نامگذاری سال جاری و تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق شعار سال افزود: شرایط حال حاضر وضعیت شرکت‌های دانش بنیان استان و حتی کشور از لحاظ کمی قابل نیست و افزایش شرکت‌های دانش بنیان هدف اصلی مجموعه در سال جاری است.

وی کار فرهنگی و ایجاد باور عمومی برای رشد و توسعه شرکت‌های دانش بنیان در جامعه و دستگاه‌های اجرایی در خصوص پرداختن علم مبتنی بر دانش را مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: دولت همانطور که درحوزه های مختلف سرمایه گذاری می‌کند باید در حوزه نوآوری هم سرمایه گذاری شده و موردتوجه قرار گیرد.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه آنچه اکنون ضرورت دارد دوبرابر کردن تعداد شرکت های دانش بنیان و جبران کم کاری های گذشته است، اظهار کرد: اولین مهم در این خصوص انجام کار فرهنگی است چرا که باید بین عموم مردم و مسئولان استان این باور به وجود آید که بحث نوآوری و پرداخت به اقتصاد مبتنی بر دانش حرف اول رادر توسعه استان و منطقه می زند.

منصور فر در خصوص حمایت های پارک علم و فناوری آذربایجان غربی از واحدها و شرکت های دانش بنیان نیز یاد آور شد : ارائه خدمات عمومی شامل پرداخت تسهیلات اداری و ایاب و ذهاب، حمایت های تخصصی همچون مشاوره فنی ، دوره اموزشی تخصصی، حمایت های مالی شامل پرداخت تسهیلات کم بهره  مالی از جمله این حمایت ها است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی ساماندهی و سازماندهی شرکت‌های دانش بنیان و فعالان این حوزه را از برنامه‌های پارک در سال جاری برشمرد و گفت: در حال حاضر ١٣٠ شرکت دانش بنیان و فناور که ٣٠ شرکت آن دانش بنیان و بقیه هم فناور هستند در مجموعه پارک مستقر بوده و ٢٢ شرکت نیز خارج از بدنه پارک فعالیت می‌کنند و کل شرکت‌های دانش بنیان استان ۵٢ فقره است.

وی در خصوص حمایت و اعطای تسهیلات برای توسعه و رشد شرکت‌های دانش بنیان و فناور در استان افزود: برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور اختصاص ٣ میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان تسهیلات از محل صندوق پژوهش فناوری، ١٠ میلیارد تومان هم از محل صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات پرداخت شده و ٨٨ میلیارد تومان هم از محل تبصره ١٨ به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

منصور فر با تاکید به اینکه از لحاظ کمی شرایط فعلی شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری استان به هیچ عنوان قابل قبول نیست، خاطر نشان کرد: درسالجاری در کنار فعالیت‌های جاری به حوزه صنایع خلاق ورود خواهیم کرد.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه آنچه اکنون ضرورت دارد دوبرابر کردن تعداد شرکت‌های دانش بنیان و جبران کم کاری‌های گذشته است، اظهار کرد: اولین مهم در این خصوص انجام کار فرهنگی است چرا که باید بین عموم مردم و مسئولان استان این باور به وجود آید که بحث نوآوری و پرداخت به اقتصاد مبتنی بر دانش حرف اول رادر توسعه استان و منطقه می‌زند.

منصور فر در خصوص حمایت‌های پارک علم و فناوری آذربایجان غربی از واحدها و شرکت‌های دانش بنیان نیز یاد آور شد: ارائه خدمات عمومی شامل پرداخت تسهیلات اداری و ایاب و ذهاب، حمایت‌های تخصصی همچون مشاوره فنی، دوره اموزشی تخصصی، حمایت‌های مالی شامل پرداخت تسهیلات کم بهره مالی از جمله این حمایت‌ها است.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با تاکید بر توجه به زیرساخت‌های توسعه شرکت‌های فناور و دانش بنیان در استان گفت: تعداد استارت آپ های مستقر در پارک کم است و به علت نبود زیرساخت‌ها و کمبود امکانات امکان اختصاص مکان نیست و در صدد افزایش مکان برای استقرار استارت آپ ها هستیم.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی از همراهی‌ها و توجه ویژه استاندار آذربایجان غربی در توجه به شرکت‌های دانش بنیان و همچنین دستور برای محصور کردن پارک و جداسازی محور مواصلاتی چسبیده به پارک که یک پروسه چندین سال بود تقدیر کرد و گفت: با محصور کردن محوطه پارک معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش بنیان عملیاتی انجام می‌شود و این خبر خوبی برای فعالین این حوزه است.

منصورفر خاطرنشان کرد: مباحث خوبی در اولین دیدار فعالین شرکت‌های دانش بنیان با استاندار آذربایجان غربی در همان ابتدای حضورشان در استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که قریب به اتفاق آنها در دستور کار قرار دارند و این نشاندهنده توجه استاندار به شرکت‌های دانش بنیان می‌باشد.

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان غربی اظهار کرد: مجموعه پارک علم و فناوری به صورت حرفه‌ای و با هدف توسعه نوآوری و انجام کارهای دانش‌بنیان در حال فعالیت است تا بتواند نیاز آذربایجان غربی را با بهره‌مندی از جوانان نخبه فراهم کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست