اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی تصفیه‌خانه ارومیه ۸۵ درصد است بیان کرد: همچنین ظرفیت آن ۶۰ هزار متر مکعب بوده و جمعیت تحت پوشش آن ۷۰۰ هزار نفر است.

رسول اکبری در گفتگو با فارس با اشاره به آخرین وضعیت تصفیه‌خانه‌های ناتمام آذربایجان‌غربی و زمان افتتاح آنها اظهار کرد: تصفیه‌خانه گلمان ارومیه هم اکنون ۹۹٫۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۲۲ بهمن امسال افتتاح می‌شود

وی با اشاره به اینکه علت تاخیر در افتتاح آن به سبب مشکلات مالی نبوده است گفت: خوشبختانه منابع مالی مناسبی به این امر اختصاص یافته اما تحریم‌های ظالمانه و تحریم‌های ارزی سبب شد که نتوان تجهیزات تصفیه‌خانه‌های فاضلاب را که از کشور آلمان وارد می‌شد، تهیه کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان‌غربی بیان کرد: جمعیت تحت پوشش تصفیه‌خانه گلمان ۴۵ هزار نفر و ظرفیت آن نیز نزدیک به ۶ هزار و ۸۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قرارداد تصفیه‌خانه ارومیه نیز ۴۵ میلیارد تومان بوده است افزود: تاکنون برای خود تصفیه‌خانه بین ۳۰ تا ۳۵ میلیارد تومان هزینه کرده که برخی تجهیزات آن از خارج از کشور وارد می‌شد و خوشبختانه هم‌اکنون مشابه داخلی آن یافت شده و اگر منابع مالی آن تخصیص یابد در سال آینده افتتاح می‌شود.

اکبری با اشاره به اینکه پیشرفت فیزیکی این تصفیه‌خانه نیز ۸۵ درصد است بیان کرد: همچنین ظرفیت آن ۶۰ هزار متر مکعب بوده و جمعیت تحت پوشش آن ۷۰۰ هزار نفر است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در دهه فجر تصفیه‌خانه آب مهاباد با سرمایه‌گزاری بیش از ۶۵ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد اظهار کرد: بخش تصفیه‌خانه آن از طریق سرمایه‌گذار با رقم ۴۵ میلیارد تومان تامین شده و ظرفیت آن ۷۵۰ لیتر یا به عبارتی ۲۳ میلیون متر مکعب در سال است تا برای افق ۱۴۲۰ مشکل آب شرب برای جمعیت ۲۴۶ هزار نفر جمعیت مهاباد وجود نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری آذربایجان‌غربی تصریح کرد: این تصفیه‌خانه آب به روش DAF بوده که پیشرفته‌ترین روش تصفیه‌خانه آب در سطح کشور و حتی دنیا است و کل مشکلات بیولوژیکی گذشته را حل می‌کند.

وی افزود: علاوه بر آن، تا یک ماه آینده یک تصفیه‌خانه با ظرفیت ۲۵ لیتر در ثانیه و با سرمایه‌گذاری ۴۰ میلیارد ریال و ۴۰۰ میلیون تومان در راستای ارتقای کیفیت آب پلدشت به روشRO که نوعی آب شیرین‌کن است مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

اکبری بیان کرد: از سوی دیگر مدول سوم تصفیه‌خانه خوی با ظرفیت ۱۵ هزار متر مکعب برای ۷۵ هزار نفر جمعیت و با حجم سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد تومان که هم اکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد نیز در آینده‌ای نزدیک افتتاح شده و زمان دقیق افتتاح آن مشخص نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست