اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: ۱۵ میلیارد ریال از محل درآمدهای حاصل از عوارض پل میانگذر دریاچه ارومیه طی ١٨ ماه گذشته برای نگهداری آن هزینه شده است.

سیدمحسن حمزه لو  با اشاره به اینکه از آبان سال ۱۳۹۹ مسؤولیت نگهداری پل میانگذر دریاچه ارومیه به این اداره کل واگذار شده، افزود: همچنین بازرسی سطح‌های ۳ و ۴ با برآورد ٢٠ میلیارد ریال در این خصوص انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: نگهداری و بازرسی پل شامل ۲ بخش ایمنی بهره‌برداری و ایمنی سازه است که در بخش ایمنی بهره‌برداری راه‌اندازی سیستم روشنایی، عملیات مرمت تابلو و علائم ایمنی خط کشی، پاکسازی زهکشی‌ها و تعمیر گاردیل‌ها انجام شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی ادامه داد: در بخش ایمنی سازه نیز هشت تیم از مهندسان، متخصصان و مشاوران تشکیل و نتایج بازرسی‌ها توسط اعضای هیأت علمی، اداره کل راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور مورد تحلیل قرار گرفت که مقرر شد اولویت‌بندی برای انجام اقدامات تعمیر و نگهداری در چهار سطح عملیاتی شود.

وی اظهار کرد: همچنین پس از تحویل قطعی پل میانگذر دریاچه ارومیه از سال ١٣٩۵ تا ١٣٩٨، ۱۵ درصد از عوارض دریافتی به میزان ۱۱۰ میلیارد ریال برای نگهداری آن هزینه شده بود.

حمزه لو در خصوص وضعیت پروژه احداث آزادراه ارومیه – تبریز هم گفت: این پروژه به طول کلی ۱۶۴ کیلومتر بوده که ساخت آن در ۶ قطعه تعریف شده، قطعه یک و ۲ در حوزه آذربایجان‌غربی و قطعه ٣ تا ۶ در حوزه آذربایجان شرقی است.

وی افزود: علاوه بر اینکه اصلی‌ترین راه ارتباطی شهر ارومیه با مرکز کشور با تکمیل قطعه ٣ این پروژه راهسازی از نظر مهندسی اصلاح می‌شود، تصادفات جاده‌ای کاهش می‌یابد و مهم‌تر از همه ١٣ کیلومتر از مسیر کوتاه‌تر می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: مراحل ساخت قطعه یک و ٢ آزادراه ارومیه – تبریز در حوزه آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری رسیده که پل میانگذر دریاچه ارومیه بخشی از آن است.

حمزه‌لو در خصوص ساخت و توسعه راه‌های آذربایجان‌غربی هم اظهار کرد: امسال ۲۰۲ کیلومتر راه و بزرگراه در استان به بهره‌برداری می‌رسد که از این میزان ۱۰۸ کیلومتر کریدور بزرگراهی و ۹۴ کیلومتر راه اصلی است.

وی بیان کرد: این مسیرها در محورهای مواصلاتی شمال و جنوب آذربایجان‌غربی بوده که با بهره‌برداری از آنها زمینه توسعه بیش از پیش استان فراهم می‌شود.

وی گفت: با توجه به اینکه آذربایجان‌غربی یک استان طولی بوده، ساماندهی پایانه‌های مرزی از اولویت بوده و در این راستا اتصال شبکه راه‌آهن ارومیه به پایانه مرزی سرو از طرح‌های مورد توجه در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی جهت استفاده از ظرفیت‌های مرزی منطقه است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۶ کارگاه راهسازی در سطح استان فعال بوده و عملیات راهسازی در تمامی محورهای اصلی این استان در حال اجراست.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی افزود: بزرگراه بین‌المللی ارومیه – سرو نیز با تلاش شبانه‌روزی در روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد تا شاهد توسعه مسیر منتهی به پایانه مرزی سرو باشیم.

مدیر راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت: امسال ۲۰۲ کیلومتر راه و بزرگراه در آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری می‌رسد.

سید محسن حمزه لو در خصوص ساخت و توسعه راه‌های آذربایجان‌غربی، افزود: امسال ۲۰۲ کیلومتر راه و بزرگراه در آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری می‌رسد که از این میزان ۱۰۸ کیلومتر کریدور بزرگراهی و ۹۴ کیلومتر راه اصلی است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه آذربایجان‌غربی یک استان طولی بوده، ساماندهی پایانه‌های مرزی از اولویت بوده و در این راستا اتصال شبکه راه‌آهن ارومیه به پایانه مرزی سرو از طرح‌های مورد توجه در توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل ریلی جهت استفاده از ظرفیت‌های مرزی منطقه است.

حمزه لو در خصوص وضعیت پروژه احداث آزادراه ارومیه – تبریز گفت: این پروژه به طول کلی ۱۶۴ کیلومتر و ساخت آن در شش قطعه تعریف شده که قطعه ١ و ۲ در حوزه آذربایجان‌غربی و قطعه ٣ تا ۶ در حوزه آذربایجان شرقی است.

وی با تأکید بر اینکه اتصال شهر ارومیه به شبکه آزادراهی کشور مستلزم اتمام قطعات باقی‌مانده پروژه به خصوص دو دستگاه تونل در قطعه ٣ پروژه احداث آزادراه ارومیه-تبریز است، گفت: علاوه بر اینکه اصلی‌ترین راه ارتباطی شهر ارومیه با مرکز کشور با تکمیل قطعه ٣ این پروژه راهسازی از نظر مهندسی اصلاح می‌شود، تصادفات جاده‌ای کاهش می‌یابد و مهم‌تر از همه ١٣ کیلومتر از مسیر کوتاه‌تر می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی ادامه داد: برای اینکه ارتباط کریدور بزرگراهی غرب کشور و همچنین بزرگراه بین المللی ارومیه- سرو با مرکز کشور تسهیل یابد، باید قطعه‌های باقی مانده آزادراه ارومیه- تبریز تکمیل شود و با توجه به نقش پدافندی غیرعامل این پروژه می‌توان گفت اتمام قطعه ٣ آزادراه ارومیه- تبریز نیاز حیاتی توسعه و زیرساخت لازم بخش‌های اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و گردشگری آذربایجان غربی قلمداد می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست