اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: در پی بارش برف و کولاک، مسیر ارتباطی ۱۸۲ روستای این استان در شهرستان‌های مختلف مسدود شده است.

 ارسلان شکری در خصوص آخرین وضعیت راه‌های استان با بارش سنگین برف و کولاک اظهار کرد: به دلیل بارش برف و کولاک راه ارتباطی ۵۰ روستا در چالدران، ۴۰ روستای خوی، ۲۶ روستای شاهین دژ و ۱۵ روستای تکاب، چایپاره ۱۱ و پیرانشهر ۴۰ مسدود است و تلاش راهداران برای بازگشایی راه‌ها ادامه دارد.

وی با بیان اینکه البته فعالیت راهداران با اولویت راه‌های شریانی، بین شهری و روستایی برای بازگشایی مسیرها ادامه دارد، اضافه کرد: با وجود بارش برف و کولاک، راهداران در مسیرهای مختلف به ویژه گردنه‌ها مستقر هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: مسافران در صورت ضرورت، اقدام به سفر در جاده‌های استان کنند و در این صورت نیز تمام موارد ایمنی را رعایت کرده و زنجیر چرخ، جیره خشک و لباس گرم همراه داشته باشند.

بارش باران و برف از صبح روز گذشته، جمعه در مناطق شمالی و جنوبی آذربایجان غربی آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

رها سازی ۹۸ دستگاه خودروی گرفتار

مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی از رها سازی ۹۸ دستگاه خودرو گرفتار شده در برف و کولاک در محور های مواصلاتی استان خبر داد.

امیر جعفرزاده در خصوص امدادرسانی در زمینه بارش برف اظهار کرد: شبانه روز گذشته ۹۸ دستگاه خودروی گرفتار در برف به همراه ۳۰۰ مسافر در محورهای نقده – ارومیه، نقده – پیرانشهر، اشنویه – ارومیه، تکاب – شاهین دژ و چالدران – آواجیق توسط تیم‌های امداد و نجات امداد رسانی شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی در تشریح این امدادرسانی گفت: تیم‌های عملیاتی پایگاه‌های امداد و نجات بین شهری جمعیت هلال احمر در محورهای مزبور پس از طی مسیر در این عملیات به ۹۸ خودرو به استعداد ۳۰۰ نفر امداد رسانی کردند.

جعفرزاده افزود: در این عملیات که خودروها درگیر برف و کولاک بودند نیروهای امدادی هلال‌احمر اقلام خوراکی اضطراری توزیع کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی افزود: منابع انسانی بکار گرفته شده در این عملیات رهاسازی و امدادرسانی به خودروهای گرفتار در برف و کولاک شامل ۸ تیم امداد و نجات با ۷ نفر نجات گر پرسنل و ۲۸ نفر نجات گر داوطلب بود که با ۴ دستگاه آمبولانس و ۴ خودروی کمک دار امدادرسانی کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست