اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی با اشاره به اجرای محدودیت های اخیر گفت: در حال حاضر تمامی شهرهای استان از وضعیت قرمز خارج و (سردشت و شاهین دژ) نیز از وضعیت نارنجی به زرد تبدیل شدند.

دکتر جواد آقازاده در جمع خبرنگاران با قدردانی از حس مسئولیت و همراهی مردم در زمان اجرای محدودیت های دو هفته اخیر، گفت: خوشبختانه با ایجاد محدودیتهای انجام شده، دو شهرستان استان در وضعیت زرد و مابقی در وضعیت نارنجی قرار گرفته و تمامی شهرهای استان از وضعیت قرمز خارج شدند.

او بر ادامه رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط مردم تاکید کرد و گفت: تثبیت شرایط موجود و کاهش شیوع بیماری کرونا در جامعه نیازمند عزم ملی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط تک تک افراد جامعه است.

دکتر آقازاده اظهارکرد: با توجه به همکاری ارزنده مردم شریف استان و همه اقشار از جمله بازاریان و اصناف در اجرای محدودیت های مقابله با بیماری کرونا، وضعیت شهرستانهای قرمز استان به نارنجی و شهرستان های سردشت و شاهین دژ به زرد تبدیل شد .

او افزود: با تغییر وضعیت شهرستان‌های قرمز تکاب، چایپاره و شوط به نارنجی و شهرستان های سردشت و شاهین دژ به زرد  برخی از محدودیتهایی که ویژه مناطق قرمز و نارنجی هستند لغو خواهد شد .

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان تاکید کرد: باید توجه داشت در شرایط فعلی دو راه پیش روی ماست، یا از وضعیت نارنجی به سمت زرد و نهایتاً سفید گام برداریم یا اینکه به سمت وضعیت قرمز حرکت کنیم که مطلوب نخواهد بود .

آقازاده با اشاره به احتمال لحظه ای تغییر در شرایط به دلیل کم بودن فاصله با وضعیت قرمز، گفت: اگر حساسیت مردم کاهش یافته و عادی انگاری شود و پروتکل ها رعایت نشود، در مدتی کوتاه  و به سرعت ظرف چند روز وضعیت به قرمز تغییر خواهد کرد ولی اگر مردم با همین حساسیت مراقبت کنند ممکن است به وضعیت زرد و یا حتی سفید تبدیل شویم.

او از مردم درخواست کرد؛ عمل به پروتکل های بهداشتی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پرهیز از برگزاری مراسم عزاداری و عروسی و خودداری از دورهمی های خانوادگی را همچنان در برنامه خود داشته باشند .

دکتر آقازاده در پایان گفت: بازگشت به شرایط قرمز علاوه بر تهدید بیشتر جان و سلامت به دلیل اعمال محدودیت های اجتناب ناپذیر برای مردم مشکلات اقتصادی؛اجتماعی و اداری جدی ایجاد خواهد کرد.

بر اساس آخرین آمار؛ مجموع فوتی های کرونا در استان آذربایجان غربی  به ۳۰۸۲ نفر رسیده و از ابتدای شیوع تا کنون  در کل استان ۹۲ هزار و ۸۰۰ نفر مبتلا شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست