اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه گفت: متوسط کشوری به ازای هر هزار نفر ۱.۵۹ تخت بیمارستانی است که این رقم در استان ۱.۷ تخت است که نشان از فاصله ما با متوسط کشوری است

مسعودی بابیان اینکه در حال حاضر ۴۹۵ تخت بیمارستانی با توجه به جمعیت استان کمبود داریم، تصریح کرد: به غیر از خوی در حال حاضر ۵۷۴۰ تخت بیمارستانی در استان فعال هستند که با تکمیل پروژه های در حال ساخت در صدد افزایش  این تعداد تخت هستیم.

معاون امور درمان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه با اشاره به مرزی بودن استان و توجه به توسعه گردشگری سلامت به عنوان یک هدف مهم اظهار کرد: برای توسعه گردشگری سلامت یک سری بیمارستان در سطح استان درحال ساخت و بهره برداری هستند تا با افزایش تخت بیمارستانی وتجهیز آن گام مهمی در رونق گردشگری سلامت برداریم.

او ادامه داد: تکمیل بیمارستان ۶۰۰ تخت  جهت لوی، ارومیه که قابلیت ارتقا به هزار تخت را دارد، احداث بیمارستان ۳۵۰تخت خوابی مهاباد، جایگزینی بیمارستان ۳۰۰تخت خوابی میاندوآب ، احداث بیمارستان های ۳۵۰تختوابی سلماس، ۶۴تختوابی اشنویه و توسعه بیمارستان امام خمینی نقده ازجمله برنامه های علوم پزشکی در جهت افزایش تعداد تخت های بیمارستانی استان است.

مسعودی با اشاره به عکس های منتشر شده از وضعیت سرویس بهداشتی بیمارستان سیدالشهدا و تجمع در کلینیک تدبیر ارومیه نیز به ایسنا گفت: کارشناسانی جهت بررسی وضعیت بیمارستان سیدالشهدا فرستاده شده همچنین برای جلوگیری از تجمع در کلینیک تدبیر نیز یک طبقه مجزا برای بیماران کرونایی تعیین شد و تعداد ویزیت های متخصصان بجز موارد اورژانسی نیز کاهش یافت.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۰درصد ظرفیت بیمارستان طالقانی پرشده است، ادامه داد: در صورت افزایش آمار بستری های کرونایی در روزهای اخیر تمامی بستری های غیر ضروری حذف خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست