اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : استاندار دهوک در دیدار با استاندار آذربایجان غربی گفت: درهای دهوک برای جمهوری اسلامی ایران باز است و ما همه همکاری های لازم را در این زمینه انجام می دهیم.

علی توفیق استاندار دهوک اقلیم کردستان عراق، در این دیدار بر تقویت ارتباطات با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران همسایه تاثیر گذار و ارزشمند برای اقلیم کردستان عراق است.

توفیق با اشاره به اینکه ارتباطات تجاری استان دهوک با جمهوری اسلامی ایران مطلوب است، اظهارکرد: امروز کالاهای ایرانی در استان دهوک به وفور دیده می شوند و مشتریان بسیاری دارد.

او خطاب به مقامات ایرانی حاضر در نشست، گفت: درهای دهوک برای جمهوری اسلامی ایران باز است و ما همه همکاری های لازم را در این زمینه انجام می دهیم.

در این نشست استاندار آذربایجان غربی نیز با با تاکید بر نگاه ویژه دولت بر گسترش دیپلماسی منطقه ای و نقش استانهای مرزی در این زمینه گفت: رییس جمهوری اسلامی ایران به استانداران دستور داده است که دیپلماسی منطقه ای را فعال کنند.

محمدصادق معتمدیان با اشاره به اینکه دولت در این زمینه اختیاراتی به استانداران داده است، گفت: اگر پیش از این استانداران با حکم وزیر کشور منصوب می شدند در این دوره با رای اعتماد دولت به روی کار می آیند تا مجری سیاست های دولت باشند.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به برنامه های دولت برای شتاب بخشیدن به روند توسعه مناطق مختلف کشور افزود: سال آینده صندوق عدالت و توسعه در استانهای ایجاد شده و استفاده از اعتبارات این صندوق با نظر استانداران صورت خواهد گرفت و این مسئله موجب خواهد شد سیاست های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران را به صورت منطقه ای و استانی با کشورهای همسایه دنبال کنیم.

معتمدیان با تاکید بر اینکه خواهان توسعه ارتباطات ترانزیتی با اقلیم کردستان عراق هستیم، گفت:جمهوری اسلامی ایران‌ خواهان استفاده از اقلیم کردستان عراق و مرزهای منطقه “زاخو” برای ترانزیت کالا به کشورهای مختلف است.

گفتنی است؛ استاندار آذربایجان غربی سوم اسفند ماه در راس هیاتی وارد اقلیم کردستان عراق شد.

معتمدیان تاکنون با استانداران اربیل و دهوک و فرماندار ویژه زاخو نشست داشته است. او همچنین در نشست مشترک بررسی همکاری های مشترک در راستای توسعه تجارت و روان سازی فعالیت های مرزی فی مابین آذربایجان غربی و اقلیم کرستان عراق شرکت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست