اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان‌غربی جزء ۱۰ استان نخست کشور از نظر تعداد بالای تصادفات بوده که نبستن کمربند ایمنی، سرعت بالا و عدم توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله دلایل این تصادفات در استان است.

مرتضی حاتمی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه ارومیه اظهار کرد: امروز مردم از دستگاه قضایی نیز یک سری مطالبات دارند که طلاق از جمله این مطالبات است.

وی افزود: تمام اقداماتی که دستگاه‌های قضایی در این زمینه انجام داده‌اند موجب شده است تا روند رشد طلاق از سال ۹۲ به بعد در کشور کاهش یابد، اما باز هم تلاش‌ها در این زمینه باید بیشتر شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌غربی ادامه داد: عدم وجود مهارت‌های ارتباطی در طلاق زوجین مهم‌ترین نقش را داشته و برای تقویت این مهارت‌ها قوه قضاییه با برگزاری کلاس‌های مشاوره سعی کرده است تا این مهارت را در بین زوجین افزایش دهد.

وی عنوان کرد: موضوع بعدی مورد مطالبه مردم از قوه قضاییه موضوع معتادان است که قوه قضاییه بر این اساس با جمع‌آوری معتادان، آنها را به کمپ‌های ترک اعتیاد انتقال داده و به روند درمان آنها کمک می‌کند و برای موفقیت هر چه بیشتر در این زمینه نیاز به بودجه بیشتر است چراکه ۵۰ درصد زندانیان استان مربوط به مواد مخدر است.

حاتمی تصریح کرد: در بخش گران‌فروشی نیز قوه قضاییه ورود کرده که بخشی از مقابله با این موضوع مربوط به اصناف و اداره‌کل تعزیرات حکومتی است و همچنین باید بر توزیع کالاهای اساسی مردم نظارت بیشتری شود.

وی خاطرنشان کرد: ۵۰۰ نفر زندانی جرائم غیرعمد در استان وجود دارند که بیشتر این زندانیان را نیز زندانیان بدهکار مهریه و نفقه تشکیل می‌دهند و برای کمک به این افراد در ماه رمضان جشن‌های گلریزانی نیز برگزار شد و نیاز به کمک‌های بیشتری در این زمینه وجود دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه سامانه جامع اطلاعات مردمی یا همان سجام یک سامانه‌ای است که مردم به صورت الکترونیک می‌توانند گزارش‌های خود را از تخلفات به وسیله این سامانه در اختیار قوه قضاییه قرار دهند، گفت: به مردم اطمینان داده می‌شود که هویت آنها از طریق این سامانه به هیچ وجه افشا نمی‌شود.

وی اظهار کرد: دستگاه قضایی در حال حاضر با افزایش بی‌رویه پرونده‌ها مواجه است که برای کاهش این پرونده‌ها، شوراهای حل اختلاف تشکیل شد، اما از هیات امنا و شوراهای مساجد انتظار می‌رود برای حل بیشتر اختلافات تلاش کنند تا منجر به تشکیل پرونده نشود.

حاتمی اضافه کرد: از شرکت‌های خدمات‌رسان از جمله آب منطقه‌ای و منابع طبیعی درخواست می‌شود جلوی ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی ملی و حریم رودخانه‌ها را بگیرند و همین‌طور در برخی زمین‌های کشاورزی مرغوب نیز برخی کشاورزان اقدام به حفر چاه غیرمجاز می‌کنند که نیازمند مقابله با این افراد است.

به گزارش فارس ؛ وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات در استان مربوط به میزان بالای تصادفات است، گفت: آذربایجان‌غربی جزء ۱۰ استان نخست کشور از نظر تعداد بالای تصادفات بوده که نبستن کمربند ایمنی، سرعت بالا و عدم توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی از جمله دلایل این تصادفات در استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست