اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : مدیرکل‌ منابع‌طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی گفت: امسال از ابتدای فروردین تا آخر مرداد ماه، میزان آتش سوزی در جنگل‌های این استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۹۶ درصد کاهش یافته است.

میرصمد موسوی در جمع خبرنگاران گفت: در سال گذشته ۲۸ مورد آتش سوزی در جنگل و مراتع‌ آذربایجان‌غربی به وقوع پیوست و باعث نابودی ۲۰۷ هکتار مرتع و جنگل شد اما امسال این رقم به ۴ فقره آتش سوزی رسیده که منجر به بروز خسارت تنها در ٧ هکتار جنگل شده است.

او در رابطه با علت کاهش چشم گیر آتش سوزی در جنگ‌های آذربایجان‌غربی، افزود: علوفه خشک به عنوان یکی از دلایل اصلی آتش گرفتن جنگل‌ها مطرح است که در همین راستا بدلیل کاهش بارندگی در منطقه، علوفه در جنگل‌ها به نسبت دوره گذشته رشد کمتری داشت البته افزایش گشت‌های مراقبتی و همکاری اهالی منطقه نیز در کاهش این آتش سوزی‌ها بی تاثیر نبوده است.

موسوی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی دارای ۱۰۰ هزار هکتار جنگل است، اضافه کرد: بیش از یک هزار گونه گیاهی در این استان شناسایی شده است.

او مساحت منابع ملی استان را ۲ میلیون و ۷۷۰ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: آذربایجان‌غربی دارای مساحت چهار میلیون و ۳۶۳ هزار هکتار است و این به آن معناست که بیش از ۶۳ درصد مساحت استان را منابع ملی تشکیل داده است.

هزینه ۵۸۰ میلیارد ریالی برای مقابله با ریزگردهای نمکی دریاچه ارومیه

مدیرکل‌ منابع‌طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی مقابله با ریزگردهای نمکی دریاچه ارومیه را وظایف اصلی اداره کل منابع طبیعی استان عنوان کرد و افزود: تا کنون ۵۸۰ میلیارد ریال برای مقابله با ریزگردهای نمکی و کنترل شن‌های روان هزینه شده است.

او با بیان اینکه چهار نقطه بحرانی برای ریزدگردهای نمکی در سلماس، ارومیه و میاندوآب شناسایی شده است، گفت: برای کنترل این ریزگردها بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از نقاط بحرانی بوته کاری و در ۲ سایت نیز بادشکن غیر زنده به طول ۱۶۳ کیلومتر ایجاد شده است.

مدیرکل‌ منابع‌طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در برخی مواقع مشاهده شده که هر یکی از این بوته‌ها سبب رسوب بیش از ۱۰ تن از ریزگردهای نمکی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست