اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست

آوای مرز : استان آذربایجان غربی در دی ماه ۱۳۹۸، در تورم نقطه به نقطه شهری با تورم ۲۶.۰ درصد از میانگین کشوری پایین تر است.

 به نقل از مرکز آمار ایران، آذربایجان غربی در ارزیابی انجام گرفته در تورم نقطه به نقطه در سه شاخص ” کل خانوار، خانوار روستایی و خانوار شهری” از وضعیت مطلوبتری در مقایسه با میانگین کشوری برخوردار است به نحوی که در تورم خانوار روستایی با کمترین میزان در رتبه سوم قرار گرفته است.

همچنین در دی ماه ١٣٩٨ عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور (١٠٠=١٣٩۵) به ۱۹۵٫۴ رسید که نسبت به ماه قبل ٠.٨ درصد افزایش نشان می دهد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای کشور ٢۶.٣ درصد است.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان هرمزگان (٣٢.٣ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کردستان (٢٠.٩ درصد) است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به دی ماه ١٣٩٨ برای خانوارهای کشور به عدد ٣٨.۶ درصد رسید.

آذربایجان غربی در این شاخص با ۲۴.۹ درصد تورم نقطه به نقطه ای پایین تر از میانگین کشوری دارد و با وضعیت مناسب در رتبه نهم قرار گرفته است.

بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (۴۶.٨ درصد) و کمترین آن مربوط به استان فارس (٣۴.٢ درصد) است.

خانوارهای روستایی

در دی ماه ١٣٩٨ عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی (١٠٠=١٣٩۵) عدد ۲۰۱٫۲ را نشان می دهد که نسبت به ماه قبل ٠.۵ درصد افزایش داشته است.

در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان یزد با ١.۵ درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان ایلام با ١.۶ درصد کاهش می باشد. درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) برای خانوارهای روستایی ٢٧.٠ درصد می باشد.

بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان­ هرمزگان (٣٣.٧ درصد) و کمترین آن مربوط به استان کردستان(٢١.٣ درصد)است. نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به دی ماه ١٣٩٨ برای خانوارهای روستایی به عدد ۴٢.٢ درصد رسید.

آذربایجان غربی در این شاخص از وضعیت مطلوبی برخوردار است. به نحوی که با ۲۲.۱ درصد تورمی پایین تر از میانگین کشوری و در رتبه سوم استان ها قرار دارد.

بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه مربوط به استان ایلام (۵١.٠ درصد) و کمترین آن مربوط به استان زنجان (٣٧.۶ درصد) است.

خانوارهای شهری

در دی ماه ۱۳۹۸، آذربایجان غربی در تورم نقطه به نقطه شهری با تورم ۲۶.۰ درصد از میانگین کشوری پایین تر است.

گفتنی است؛ بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور در آذرماه امسال، مربوط به استان آذربایجان‌غربی با ۶٫۳ درصد افزایش بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر خبرها

اینجا محل تبلیغات شماست

اینجا محل تبلیغات شماست